  • Data: 2002-12-31 07:30:29
    Temat: Re: sprzedaż programu -uaktualnienie
    Od: "Witek Prytek" <w...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:auovgt$3o3$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Witek Prytek" <w...@e...pl> napisał w
    > robiłeś ten program w ramach godzin pracy wówczas (o ile nie było
    > nie, sprzedałem im jako własny (Dz. Gosp. ) program. O ograniczeniach
    > związanych z wykonywaniem pracy w ramach stosunku pracy wiedziałem.

    Tu nie chodzi o stosunek pracy tylko o sposób wykonania. Jeśli wykonujesz
    coś na powierzonym sprzęcie w ramach zlecenia (etatu), to właścicielem
    "dzieła" jest firma zlecająca. Jesli jednak sprzedałeś im "program" na
    fakturę, to.... to nie wiem :)
    Sądzę, że mogą z programem (wynikowym) zrobić co zechcą (np.: odsprzedać -
    tak jak każdą rzecz), ale do źródeł nie mają żadnego prawa.

    Tak czy inaczej nic nie jesteś im winien.

    I nie rób nic za darmo !!!
    Jeśli im (teraz) cokolwiek grzebniesz to "wszystkie problemy pojawiły się od
    kiedy Pan zrobił te zmiany".
    Efektem twojej dobrej woli będzie tylko to, że będziesz miał sporo pracy, a
    i tak nie będą zadowoleni.
    Ustal czego chcą, spisz dokładną umowę (zakres prac, harmonogram wykonania,
    cenę i sposób wypłaty, itd...)

    I najlepiej załóż "bombę czasową" - funkcję która sprawi, że program będzie
    działał do czerwca 2003, albo do określonej ilości zapisów w bazie, itp...
    Jak zapłacą to pod byle pretekstem podmienisz exe na "czysty", jeśli nie to
    sami do ciebie zadzwonią ;o)
    Mi to już parę razy dupę uratowało :)