  • Data: 2003-01-05 12:04:38
    Temat: Re: sprzedaż programu -uaktualnienie
    Od: "Witek Prytek" <w...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.50.0212312211050.-93380751-100000@k6
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

    > Hm... Tylko że Witek ma rację: tu *chodzi* o stosunek pracy.
    > Jeśli program był napisany w ramach umowy o pracę to zakład
    > ma wszystkie prawa majątkowe. Jeśli był sprzedany jakąkolwiek
    > inną drogą - to zakład ma takie i tylko takie prawa jakie
    > zostały przekazane w umowie !

    > Podstawę prawną poproszę !
    > Tylko jeśli to jest *umowa o pracę*, jak na mój gust.

    Już nie pamietam :(
    Dawno temu przy jakiejś okazji roztrząsaliśmy ten temat.
    Generalnie jeśli wykonuje się jakieś prace na zlecenie lub w ramach etatu to
    zleceniodawca (pracodawca) może rościć sobie prawa majątkowe do efektu tej
    pracy - chyba, że podpisano umowa, która inaczej to regulowała.
    Krótko mówiąc jeśli na zlecenie przełożonego, w godzinach pracy, na sprzęcie
    służbowym napisze się jakiś program to właścicielem tego programu jest
    przedsiębiorstwo.