    From: "greg005(malpka)interia(kropka)pl" <g...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: język licencji
    Date: Thu, 09 Aug 2007 23:50:21 -0700

    Witam
    Mam problem z licencją oprogramowania
    Pokrótce przedstawię moj problem
    Swego czasu zakupilem program od Autora z Niemiec. Procedura
    rejestracji wygladała nastepujaco: wysyla sie pieniądze do Pośrednika
    w Polsce, który przekazuje je Autorowi w Niemczech. Po tym Autor
    przekazał już bezpośrednio mnie kody rejestracyjne.
    Nadmienie tylko, ze pośrednik prowadzi w Polsce nieutoryzowana przez
    autora stronę o tym programie. Na stronie są dostępne poszczegolne
    wersje oprogramowania, spolszczenia, czesciowo przetlumaczona
    licencja, oraz rozne dodatki i opisy.
    Dodam, iz nie znajac zadnego jezyka obcego, cale oprogramowanie
    sciagnalem z polskeij strony. Rowniez na biezaco sledze zapisy na tej
    stronie oraz forum omawiajace rozne bledy, przypadki, uwagi i
    spostrzezenia, czyli mozna powiedziec, ze zawsze posilkowalem sie
    informacjami zamieszonymi na poskiej stronie programu.
    Program jest rodzajem gry, w ktorej zapisuje sie dokument. W
    międzyczasie wychodziły kolejne, ograniczone czasowo wersje Beta, z
    ktorych, nie bedac swiadom, korzystalem zapisujac moj dokument. Dodam,
    że w przypadku polskim duza czesc uzytkownikow robila podobnie z
    powodu tzw. owczego pedu, tzn. na polskim forum (tego programu)
    pojawial sie zapis, iz jest dostepna nowa wersja Beta, wiekszosc
    zawsze ( w tym ja) byla chetna zobaczyć nowe odslone programu i
    dodatkowe mozliwosci. Wersja Beta wg Autora jest przeznaczona tylko i
    wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników i ma ograniczenie do ok.
    6 mies. Rejestracja tej wersji odbywa sie identycznie jak w wersji
    podstawowej, co jest potwierdzane w oknie, że / ,,To jest
    zarejestrowana, pełna wersja programu"/.
    Na dzien dzisiejszy mam zapisany moj dokument w ostatniej wersji Beta,
    ktora za chwile wygaśnie.
    W zwiazku z zaistniała sytuacja mam pare pytan:
    1. czy Autor programu ponosi odpowiedzielnosc za sposob dystrybucji
    programu na terenie Polski ?
    2. Czy ja, nie znajac jezyka niemieckiego, mam obowiazek zapoznac sie
    z licencję w jezyku angielkim lub niemieckim umieszczona na serwerze w
    Niemczech, czy wystarczy tylko zapoznanie się z licencją
    (niekompletną) umieszczona na nieutoryzowanym serwerze w Polsce.
    3. Czy zapis / ,,To jest zarejestrowana, pełna wersja programu"/ po
    wpisaniu kodu rejestracyjnego upowaznia mnie do korzystania z wersji
    Beta jako wlasnie pelnej (nieogranicznej czasowo). Przypomnę, ze jest
    to kod do wersji podstawowej i wg zamyslu Autora, ma tez rejestrowac
    wersję Beta, z tym że po rejestracji wyskakuje to okno o pelnej
    wersji (identycznie jak w wersji podstawowej).

    pozdrawiam

    greg005[malpka]interia[kropka]pl