  • Data: 2007-08-10 10:34:48
    Temat: Re: język licencji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "greg005(malpka)interia(kropka)pl" <g...@i...pl> napisał
    w wiadomości news:1186728621.348642.58840@j4g2000prf.googlegroups
    .com...

    > 1. czy Autor programu ponosi odpowiedzielnosc za sposob dystrybucji
    > programu na terenie Polski ?

    Skoro go nie autoryzował, to nie. Ale to dość ryzykowna dla sprzedajacych
    konstrukcja, bo prowadziła by do wniosku, że właściciel polskiej witryny
    jest oszustem. Sprzedaje cudze oprogramowanie w dodatku wprowadzając
    nabywców w błąd. A pomaga mu w tym właściciel programu, który również
    wprowadza w błąd nabywców, najpierw twierdząc, ze to prawomocny zakup, a
    potem wycofujac sie z tego.

    > 2. Czy ja, nie znajac jezyka niemieckiego, mam obowiazek zapoznac sie
    > z licencję w jezyku angielkim lub niemieckim umieszczona na serwerze w
    > Niemczech, czy wystarczy tylko zapoznanie się z licencją
    > (niekompletną) umieszczona na nieutoryzowanym serwerze w Polsce.

    Skoro kupowałeś w Polsce, to nie.

    > 3. Czy zapis / ,,To jest zarejestrowana, pełna wersja programu"/ po
    > wpisaniu kodu rejestracyjnego upoważnia mnie do korzystania z wersji
    > Beta jako właśnie pełnej (nieograniczonej czasowo). Przypomnę, ze jest
    > to kod do wersji podstawowej i wg zamysłu Autora, ma tez rejestrować
    > wersję Beta, z tym że po rejestracji wyskakuje to okno o pełnej
    > wersji (identycznie jak w wersji podstawowej).

    Czyli autor programu wyraża na to zgodę. No to wszystko zależy od licencji.
    Moim zdaniem wiażąca będzie ta z polskiego serwera.