eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Date: Sun, 23 Oct 2022 18:56:25 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <0rt2L.1084155$vFVf.824930@fx02.ams1>
    <tidp1i$r71$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <ZZI2L.1667788$f0c6.632093@fx10.ams1>
    <tig9ku$btj$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <u7r4L.1534342$YC96.345029@fx12.ams1>
    <tiuegs$u2l$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <NJL4L.1190298$G_96.662135@fx13.ams1>
    <tj0oon$as0$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <ef05L.1484531$pI23.810057@fx07.ams1>
    <tj2jj5$ei2$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <63551151$0$466$65785112@news.neostrada.pl>
    <tj34ds$puk$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <63551ddf$0$466$65785112@news.neostrada.pl>
    <tj3jm1$2av$2$Shrek@news.chmurka.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony

    W dniu 23.10.2022 o 16:38, Shrek pisze:
    > A co ja napisałem? Bo wydaje mi się, że dośc jasno wyrażam swoje poglądy
    > (a przynajmniej jaśniej niż ty swoję definicję "momentu strzału" i
    > potwierdzam. Przedmiotem dochodenia było spowodowanie śmierci
    > stachowiaka przez kulsonów. Prokurator się związku przyczynowo
    > skutkowego nie dopatrzył, więc wychodzi na to, że stachowiak wzioł i umar.

    Bo - o ile mi wiadomo - umarł faktycznie. Tak więc wniosek w sumie
    poprawny. A teraz się skup: Przestępstwem jest spowodowanie śmierci, a
    nie sama śmierć. Z samego faktu śmierci nie wynika, że ktoś ją
    spowodował i trzeba komuś udowodnić, że spowodował śmierć.

    Po pierwsze trzeba dowieść, że w ogóle ktoś tę śmierć spowodował.
    Po drugie trzeba dowieść, że spowodował bezprawnymi działaniami.
    Po trzecie trzeba ustalić, które konkretnie działanie spowodowało śmierć.
    Po czwarte trzeba ustalić, czy podmiot, który dopuścił się takiego czynu
    w ogóle może ponosić odpowiedzialność karną, bowiem tę mogą ponosić
    tylko ludzie - a nie wytwory Twojej wyobraźni.

    O ile znam materiały prasowe, to chwilowo nie ma pewności, czy nie umarł
    na skutek spożycia substancji chemicznych. Ukarano zatem policjantów za
    formalne naruszenie prawa w zakresie użycia ŚPB. Nie wykluczam, że
    ganiają jeszcze te Twoje kulsony i jak je złapią, to sprawdzą, czy to
    ludzie, czy istoty nadprzyrodzone albo jacyś "obcy". .

    > nie bardzo potrafię się doszukać związku tego niewątpliwie prawdziwego
    > stwierdzenia z tym co napisałem wcześniej oraz z tym co ty napisałeś w
    > poprzednim akapicie

    Związek jest taki, że śmierć ofiary nie jest absolutnie konieczna, by
    kogoś skazać za usiłowanie zabójstwa. Konieczne jest wykazanie
    bezprawności działania oraz tego, że sprawca godził się i powinien był
    przewidywać ewentualną śmierć.

    --
    Robert Tomasik