eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-10-24 03:58:24
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-10-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    Srubowe.pdf

    > W prawidłowo zaprojektowanym połączeniu powinna być rozciągana. To jest
    > nawet w tych materiałach, coś znalazł.

    Ale mogą też występować siły ścinające i jak inżynier nie jest debilem,
    i samodzielnie myśli to pewnie weźmie to pod uwagę. A Ty się zaparłeś,
    bo śruby co do zasady działają na rozciąganie. Jasne, że co do zasady
    tak działąją, ale to nie znaczy, że nie wystepują tam też jakieś
    składowe ścinające.

    A co np. jak połączenie wymaga 2ch różnych materiałów a jest wystawione
    na cykliczne obciążenia termiczne? A co jeśli potrzebujesz połączyć
    elementy z materiałów małoodpornych na ściskanie? Taka konstrukcja dachu
    oparta na drewnie, lub aluminium, gdzie zdaje się jednak dość rutynowo
    stosuje się połącznia śrubowe, to w 100% siły rozciągające?

    A jeszcze taki drobiazg z tym ścinaniem, powiedz proszę, czy dla
    typowych śrub łatwiej jest ściąć gwint dla minimalnej, wymaganej siły
    tarcia (takiej żeby nam śruba nie działał na ścinanie), czy ściąć śrubę?
    Coś mi się wydaje, że ta dyskusja jest tak do bólu akademicka, że można
    by ją spokojne do Sevres.

    --
    Marcin