eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-10-23 19:09:12
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo - o ile mi wiadomo - umarł faktycznie.

    No umarł, bo go kulsony zabiły.

    > Tak więc wniosek w sumie
    > poprawny. A teraz się skup: Przestępstwem jest spowodowanie śmierci, a
    > nie sama śmierć. Z samego faktu śmierci nie wynika, że ktoś ją
    > spowodował i trzeba komuś udowodnić, że spowodował śmierć.

    No zgadzam się.

    > Po pierwsze trzeba dowieść, że w ogóle ktoś tę śmierć spowodował.

    No i to się da dowieść stosunkowo prosto - należy wziąć biegłego, jeśli
    nie znajdzie związku przyczynowo skutkowego między duszeniem, złamaniem
    krtani i wielokrotnym rażeniem paralizatorem to należy przeprowadzić z
    jego udziałem eksperyment procesowy - być może rzeczywiście nie ma związku:P

    > Po drugie trzeba dowieść, że spowodował bezprawnymi działaniami.

    To też raczej wątpliwości nie ulega.

    > Po trzecie trzeba ustalić, które konkretnie działanie spowodowało śmierć.

    A to już niekoniecznie. Jak kogoś jednocześnie otrujesz, powiesisz i
    dodatkowo postrzelisz, to nieodpowiadasz za spowodowanie śmierci, bo nie
    wiadomo konkretnie które działanie ją spowodowało - no chyba jednak nie.

    > Po czwarte trzeba ustalić, czy podmiot, który dopuścił się takiego czynu
    > w ogóle może ponosić odpowiedzialność karną, bowiem tę mogą ponosić
    > tylko ludzie - a nie wytwory Twojej wyobraźni.

    Jest nagranie - choć kto wie - może to rzeczywiście jakieś duchy były?

    > O ile znam materiały prasowe, to chwilowo nie ma pewności, czy nie umarł
    > na skutek spożycia substancji chemicznych.

    Nie ma też pewności czy nie kopnał w kalendarz tak normalnie i bez
    powodu czy może nie wkurwił starszego pana co w niebie mieszka (historia
    zna mnóstwo takich przypadków). Jest natomiast pewność że umarł po
    torturach w policyjnym kiblu polegających na duszeniu i rżeniu
    paralizatorem. Skoro to bezpiecznie i nie ma zwioązku ze śmiercią
    stachowiaka, to można bezpiecznie przeprowadzić eksperyment procesowy z
    udziałem 4 kulsonów z nagrania.

    > Związek jest taki, że śmierć ofiary nie jest absolutnie konieczna, by
    > kogoś skazać za usiłowanie zabójstwa.

    No dobrze, ale piszesz to w nawiązaniu do...?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!