eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-10-24 02:38:45
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-10-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Mniejsza o to jak to nazwiesz. Biegły reprezentuje "naukę" jako ekspert
    > (w teorii niezalezny).

    Biegły reprezentuje przyjęty system metod i technik opartych o pewne
    naukowe podstawy. Ma to tyle z nauką wspólnego co zabicie kogoś
    tytanowym nożem, którego powstanie umożliwiły prace naukowe pierwszej
    połowy 20 wieku. Poza naprawdę wyjątkowymi sytuacji, nauki jako takiej
    bym w to nie mieszał. To jest taka szmata do wycierania sobie gęby przez
    polityków i innych oportunistów, którzy wiedzą, ze sami, czy ich
    przydupasy, nie mają żadnego autorytetu, aby ich twierdzeniom dać wiarę.

    > No przecież że tak. Tym niemniej było to przedstawiane jako stanowisko
    > nauki - i tak odbierane. Jak ktoś protestował, że to się kupy nie trzyma

    No ale to nie wina nauki :)

    > to był szurem. Tych samych argumentów używa się do spacyfikowania jak
    > ktoś mówi, że opinia biegłego się kupy nie trzyma i nie trzeba być
    > ekspertem żeby to dojrzeć.

    Kto tak mówi? Nikt czegoś takiego w merytorycznej dyskusji nie powinien
    powiedzieć (sprawdzić, czy nie poseł pis).

    > Ale jak trafi na biednego sebe spod bloku, to jak pismki nie wywęszą, to
    > nikt się nie zainteresuje.

    Bo świat jest średnio sprawiedliwy a wszyscy udają, że tak ma właśnie
    być. Jak w Bangladeszu zginie 50 osób w wyniku zawalenia się budynku, to
    przeciętnego Euoropejczyka obejdzie to mniej niż 5% wzrost cen ogórków.

    --
    Marcin