  • 1. Data: 2024-06-24 15:44:04
    Temat: deptanie trawnika PL,D,SK,CZ,HR
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    Tak mnie naszło, ale może ktoś z Was wie.
    Czy mandaty za deptanie trawnika (art. 144 kw) to tylko Polski wymysł?
    Czy w innych krajach też to funkcjonuje ?

    Zapytałem inteligentnych sztucznie:
    https://sl.bing.net/k3nWCdbILx6

    https://g.co/gemini/share/bf75b55e1d4d

  • 2. Data: 2024-06-24 18:30:16
    Temat: Re: deptanie trawnika PL,D,SK,CZ,HR
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.06.2024 o 15:44, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    > Czy mandaty za deptanie trawnika (art. 144 kw) to tylko Polski wymysł?
    > Czy w innych krajach też to funkcjonuje ?

    To może być jeszcze kwalifikowane jako niszczenie cudzej własności,
    niszczenie przyrody albo coś w tym duchu. W Anglii nie zdziwił bym się,
    jakby trawa w parkach stanowiła własność Króla - na pewno Łabędzie
    stanowią.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-06-24 18:33:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jun 2024 15:44:04 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:
    > Tak mnie naszło, ale może ktoś z Was wie.
    > Czy mandaty za deptanie trawnika (art. 144 kw) to tylko Polski wymysł?
    > Czy w innych krajach też to funkcjonuje ?

    W Anglii trawnik służy do deptania :-)
    ale jakbys tak zdeptał ulubiony klomb królowej, to chyba by się kara
    znalazła :-)

    Natomiast tak mi się wydaje, ze były u nas jeszcze przedwojenne parki,
    gdzie trawniki były nie do deptania, i oddzielone od ścieżek niziutkim
    płotkiem

    A PRL też nie całkiem wywietrzał
    https://osir.wegorzewo.pl/cms/4562/regulamin_parku_m
    iejskiego

    https://wiadomosci.onet.pl/poznan/park-wilsona-bez-r
    owerow-i-sportowcow-absurdalny-regulamin/qvdyf1v

    J.

  • 4. Data: 2024-06-24 19:47:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jun 2024 18:30:16 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > niszczenie przyrody albo coś w tym duchu. W Anglii nie zdziwił bym się,
    > jakby trawa w parkach stanowiła własność Króla - na pewno Łabędzie

    Kilka parków jest królewskich, np Hyde Park.
    https://en.wikipedia.org/wiki/The_Royal_Parks

    Ale cos mi się widzi, ze za sianie trawy płaci tam kto inny - miasto
    Londyn? nie, rząd. rząd JKM :-)

    Ale trawa tam jak najbardziej służy do deptania :-)

    J.

  • 5. Data: 2024-06-24 20:11:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.06.2024 o 19:47, J.F pisze:
    > Ale trawa tam jak najbardziej służy do deptania ?

    Deptanie nie do końca niszczy trawę zresztą.
    --
    (~) Robert Tomasik