    From: "AB" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieczytelna fotka z fotoradaru
    Date: Mon, 2 Jan 2006 16:43:24 +0100

    >> Przpis jest
    >> idiotyczny, ale obowiązuje.
    >
    > Dlaczego uważasz że idiotyczny?

    Fakt, że jest idiotyczny,
    1). bo co, jeśli podam osobę, a ta osoba się wyprze?
    2). bo co, jeśli podam osobę, która właśnie zmarła?
    3). bo co, jeśli podam osobę, która mieszka w innym kraju np. Afryki?
    4). bo co, jeśli nie podam osoby, bo nie będę umiał ustalić (z jakiejś
    przyczyny) kto prowadził pojazd. Wezmę winę na siebie, to czy to jest w
    porządku, że otrzymam pkt. karne za wykroczenie, którego nie popełniłem?
    4a). bo co, jeśli osoba z pkt. 4 jest własicielem dużej firmy transportowej
    i właśnie miała pożar i spalił się dziennik wyjazdów i jednocześnie 5 osób
    popełniło wykroczenie. Z uwagi na niemożność przedstawienia konkretnych
    osób, weźmie winę na siebie i tym samym będzie musiała powtarzać egzamin
    praktyczny na prawo jazdy, bo przekroczy 21 pkt. karnych.
    4b.) bo co, jeśli właścicielem, jest nie jedna osoba fizyczna, tylko firma,
    która ma kilku właścicieli, to mają się podzielić mandatem i punktami
    karnymi w równej liczbie względem udziałów w firmie?
    4c) bo co, jeśli właścicielem pojazdu jest spółka skarbu państwa, to płacimy
    wszyscy za ten mandat, a punkty karne bedą naliczane całemu społeczeństwu,
    czy tylko tym co mają prawo jazdy?
    5.) bo co jeśli, ktoś bardzo dowcipny lub złośliwy zmieni tablice
    rejestracyjne i takim samym samochodem (marka, kolor) przejedzie 10 razy
    przed fotoradarem robiąc dubla na liczniku względem przepisowej prędkości.

    Myślisz, że to ostatnie jest niemożliwe? Sam mam dwóch kumpli, którzy mają
    takie samo autko jak ja, a numery nieznacznie się róznią...

    To jak, dobry jest ten przepis czy nie?

    -Al