  • Data: 2006-01-02 16:45:08
    Temat: Re: nieczytelna fotka z fotoradaru
    Od: skorumpowany sedzia <o...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert J. wrote:

    > Ale ten czyn popelnil ktos konkretny, o kim Ty masz obowiazek wiedziec
    > pozyczajac mu auto :-).

    Mam obowiazek wiedziec komu pozyczam, to fakt. Natomiast nie mam
    obowiazku wiedziec kto doklanie kierowal na ul. Zielonej w Pcimiu 12
    czerwca o 13:20.

    tutaj mam obowiazek w sensie literackim, a nie prawnym.

    > Nie wierze ze nagle wszyscy pozyczaja nieznajomym
    > samochody :-).

    Wystarczy ze byla taka realna mozliwosc, wtedy watpliwosc nalezy brac na
    rzecz oskarzonego.

    > niezabezpieczenia.
    >
    > Ale to przekroczenie powstalo Twoim samochodem,

    Z faktu posiadania nie wynika wina za konkretny czyn w konkretnym
    czasie. Jezeli moim nozem zabito buca Otto, to czy z braku winnego ja
    tez mam odpowiadac?

    > wiec musisz wiedziec kto
    > tego dokonal.

    Nie "musze", a "powinnam".

    > A jesli nie wiesz, to znaczy ze nienalezycie zabezpieczyles
    > pojazd przed skutkami uzycia go przez osoby niepowolane :-))).

    Rozwin jakm orzecznictwem prosze. Bo wydaje mi sie ze zagalpowales sie.

    Zabezpieczenie nie dotyczy pozwolenia na jazde osobie uprawnionej do
    kierowania. Kiedy pozyczam auto, to nie ma mowy o zabezpieczeniu.

    O zabezpieczeniu bedziemy mowili, kiedy bedzie obowiazek siedzenia na
    kolanach osoby ktorej auto sie pozyczylo, i trzymania rak na kierownicy
    obok faktycznego kierowcy.