  • Data: 2006-01-02 17:33:53
    Temat: Re: nieczytelna fotka z fotoradaru
    Od: skorumpowany sedzia <o...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Otto von Falkenstein wrote:

    > Owszem, z odpowiedzialnością za konkretny czyn polegający na nie podaniu
    > danych.

    rotfl

    to cos jak z tym paragrafem dajacym mozliwosc naruszenia miru domowego
    przez buca z ZAiKSu. Czygo nie ma prawa zrobic nawet policjant.
    Konstytucja konstytucja ale sprawiedliwosc musi byc po naszej stronie.

    > Ale żeby o tym wiedzieć niestety trzeba znać prawo.

    Wiemy wiemy. Karnista Gardocki i jego chluba, wyrok na Sokolowskiego.
    Zgodny z "prawem".

    > Odmowa podania danych kierującego to inne wykroczenie, niż to, które
    > popełnił kierujący pojazdem, kwalifikowane z inego artykułu i inaczej
    > karane.

    1. mowimy o karaniu za cudze wykroczenia.

    2. nikt nigdy nie ma obowiazku samooskarznia.

    > Nic nie rozumiesz. Jak zwykle zresztą.

    Alez oczywiscie. Nie rozumiem naciagania "prawa" na niekorzysc
    obywateli. Zawsze mi sie wydawalo, ze w szkolach ucza o domniemaniu
    niewinnosci. Ale moze w Szczytnie uczyli cie czego innego.

    > Zarzut przekroczenia prędkości może zostać postawiony kierującemu.
    > Natromiast posiadaczowi pojazdu można postawić zarzut nie podania danych
    > kierujacego

    zarzucic mozna. Ba, nawet mozna skazac. Zapytaj ubeka Garockiego.
    Sokolowski mu swiadkiem. :-P

    > Owszem. Ciężar dowodu jeśli chodzi o zarzut przekroczenia prędkosci. Ale
    > niestety odpowiedzialność za nie podanie danych kierującego to zupełnie
    > co innego.

    Oczywiscie! Nikt nie ma obowiazku podawania niczego bucom w mundurkach.
    Chcesz udowadniac? Udowadniaj? Beze mnie.

    > Wtedy wzywamy właściciela pojazdu, przesłuchujemy go w charakterze
    > świadka i pytamy komu powierzył pojazd do kierownia w danym czasie i
    > miejscu.

    I otrzymujesz grzeczna odpowiedz zapraszajaca na wycieczke na drzewko.
    Odmowa saooskarzania sie to nazywa.

    > Jak nie powie stawiamy mu zarzut popełnienia wykroczenia
    > polegającego na nie wskazaniu osoby, której powierzył pojazd do
    > kierowania. I tyle.

    Nie tyle, bo kiedy trafisz na obywatela znajacego swoje prawa i je
    egzekujuacego, to bedzie dopiero poczatek. Sokolowski i Kutas Gardocki
    cos mowi?

    Zalozmy, ze mowie ze dalam Zenkowi Kowalskiemu. Jaki jest to dowod, ze
    to on kierowal w konkretnym miejscu i czasie dlugo po fakcie przekazania
    kluczykow? Jak chcesz ustalic ktory z 3 pasazerow to wlasnie kierowca
    Zenek K.?