eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawociekawostka - stosowanie się do przepisów drogowychRe: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 30 Jun 2012 00:15:26 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    In-Reply-To: <jsjvq3$59v$1@inews.gazeta.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1206292357190.3124@quad>
    References: <4fe419f0$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <js1b7r$941$1@inews.gazeta.pl>
    <4fe4322f$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <js1d79$j87$1@inews.gazeta.pl> <js1f86$eso$1@news01.versatel.de>
    <js1gjt$s25$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206222154240.1252@quad>
    <js5c6m$2r0$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206242339500.4024@quad>
    <js9fb5$51m$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206252243280.2988@quad>
    <jsbhrq$l6$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206262337540.3232@quad>
    <jsf3l9$1rb$3@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206280039290.2840@quad>
    <jsh1e1$ouu$1@inews.gazeta.pl> <jsh2pp$7mo$1@inews.gazeta.pl>
    <jsh40e$ngb$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206281417140.908@quad>
    <4fec5f06$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206281712470.272@quad> <jsibcb$27t$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206282135070.2508@quad> <jsih9e$d53$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206290752550.300@quad> <jsjvq3$59v$1@inews.gazeta.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 82
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1341013796 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1212 83.15.167.123:65020
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:706160
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 29 Jun 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > W dniu 29.06.2012 07:56, Gotfryd Smolik news pisze:
    >> On Thu, 28 Jun 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    >>
    >>> No ale to, że ktoś się zobowiązał a nie wywiązał, to daje ci prawo do
    >>> gwałtu?
    >>
    >> Do jakiego "gwałtu"?
    >
    > Pojechania czołgiem po drodze niedostosowanej do jazdy czołgiem.
    >
    >> Prędzej prawo do zrobienia ZA NIEGO tego co on miał zrobić!
    >
    > Czyli dostosowania drogi do jazdy czołgiem? No spoko.

    Nie.
    Do tego krajowy prawodawca ma środek - może postawić znak
    zakazu wjazdu lub zakazu ruchu.
    Może skasować (w Twoim przykładzie) znak "autostrada" i tyle.
    Jeśli z konwencji będzie wynikało, że po autostradzie wolno
    jeździć czołgiem, to wolno. Tyle.
    Jak droga niedostosowana, to znaczy że stawiacz znaków coś
    zawalił, nie kierujący.

    > Więc dostosuj za p.osłów PoRD do konwencji. Na razie nie dostosowali.

    To jest ich broszka.
    Niech Cię pozwą przed ETS, wyjdzie kto ma rację :|

    >> Trzymający się konwencji nie robi "przeciw państwu", robi
    >> "za państwo".
    >
    > Robi przeciw. Jeździ wg zasad, które nie zostały (wbrew obietnicom)
    > przez państwo wdrożone.

    To jest zmartwienie państwa.

    > Zagraża tym, którzy jeżdżą wg zasad PoRD

    Znasz to: "nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności"?

    No to zmartwieniem prowadzącego pojazdy jest znajomość konwencji.
    Ratyfikowana umowa JEST w .pl źródłem prawa, przepis z konstytucji
    był, nie masz prawa znać PoRD a nie znać konwencji.

    Tak dla ścisłości - ponieważ rozporządzenia, np. te
    o znakach lub obowiązkowym wyposażeniu pojazdów, są
    z kolei powołane ustawą PoRD (a nie ustawą ratyfikacyjną
    konwencji), to z kolei nie ma podstaw do karania za
    zachowania niezgodne z konwencją, które karane są
    na podstawie rozporządzenia (a nie ustawy).

    OT:
    Jeśli "poszkodowany w rozumieniu PoRD" w wypadku nie będzie mógł
    uzyskać odszkodowania od "domniemanego sprawcy wg PoRD", bo
    w konwencji jest inaczej, to być może będzie mógł dochodzić
    odpowiedzialności państwa, zapis w Kodeksie Cywilnym który tego
    zabraniał został skreślony w wyniku interwencji TK (jako
    niekonstytucyjny)
    Może WTEDY coś dotrze do polityków.
    Inna sprawa, że po opisach jak działa cały mechanizm, które
    były m.in. na .rowery, nie wiem czy bardziej nie należy napisać
    "biura prawnego sejmu i organów legislacyjnych ministerstw".
    No ale to w końcu posłowie "przyklepują" treść.

    > bo te zasady są w Polsce obowiązujące.

    Jaaaasne.
    Np. dzwonek przy rowerze.
    Jeszcze jakiś pomysł? ;)
    (uprzedzam: tak, w PoRD jest o dzwonku.
    Przy pojazdach z płozami. Sprawdź.
    Tak, wiem, zły przykład, sam wyżej objaśniłem
    jak działa niekaralność za niedzwonek przy rowerze :D)

    To może niech będzie jakiś lepszy przykład zaprzeczenia
    Twojej tezy. Robi się :D
    Co powiesz na obowiązek sygnalizacji skrętu na zakręcie?
    (prosto z PoRD, a twardo twierdzisz że OBOWIĄZUJE)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1