  • Date: Sat, 25 Nov 2006 17:46:58 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: byla u mnie policja
    <45634b9e$1@news.home.net.pl> <ejvjvc$g3i$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <45635531$1@news.home.net.pl> <7...@n...lechistan.com>
    <1gp49lvilmcg0$.i1wp49h8d6a$.dlg@40tude.net>
    <8...@n...lechistan.com>
    <mg0pjxuknk30$.1q7g3idp4u16r.dlg@40tude.net>
    <d...@n...lechistan.com>
    <gttcedo2ro1n.1nuai22xc3bvb$.dlg@40tude.net>
    <ek2f99$132$1@opal.futuro.pl> <mxk4evsalp3v.gcx87jf1h0n3$.dlg@40tude.net>
    <ek2klu$fhi$1@opal.futuro.pl> <4...@g...pl>
    <5...@n...lechistan.com> <4...@g...pl>
    <7...@n...lechistan.com> <4...@g...pl>
    <g...@n...lechistan.com> <4...@g...pl>
    <s...@n...lechistan.com> <4...@g...pl>
    <q...@n...lechistan.com> <4...@g...pl>
    <6...@n...lechistan.com> <4...@g...pl>

    Hikikomori San wrote:

    > To zalezy.

    Samochody pancerne nie są w Polsce regułą, a policja nie strzela z
    wiatrówek nie wymagających zezwolenia.

    Przez normalne drzwi samochodowe to przebije się chyba nawet krótki
    nabój od kbks-u...

    > Oczywiscie.
    >
    > Jest tak wiele czynnikow, ze jednoznaczna odpowiedz na twoje pytanie
    > jest niemozliwa. Dlatego podaje taki przyklad, ktory jest po mojej
    > mysli.

    Strzelając nie masz prawa zakładać, że jak nikogo nie widzisz, to
    zasłaniająca widok przeszkoda terenowa - co do której konstrukcji nie
    masz 100% pewności - na pewno zatrzyma pociski.

    > Ale jest jakas wersja, i czegos sie trzeba trzymac. Jesli wersja sie
    > potwierdzi, znaczy obiektywne dowody sa.

    O, święta naiwności!

    > Oczekuje od strozow prawa rozsadku i podejmowania decyzji w zaleznosci
    > od danej sytuacji.

    Oczywiście. Tylko w tym przypadku złamali prawo _i_ postąpili nierozsądnie.

    > Kierujacy nie jechal z krwawiacym dzieckiem do szpitala.

    Czyli twierdzisz, że wolno strzelać do każdego innego kierowcy?

    > Tak. Bo nie jestes policjantem. I dla ciebie "likwidowanie" jest celem
    > samym w sobie.

    A jaki cel miał taki policjant?

    Przy pomocy ostrzału z broni palnej nie dokonuje się zatrzymań, do
    ukarania w taki sposób nie miał uprawnień, radykalne dbanie o
    bezpieczeństwo poprzez likwidację osób powodujących znaczne zagrożenie w
    ruchu też właśnie powyżej odrzuciłeś...

    Co zostaje? Urażona duma?