    From: "bazyli4" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.hum.polszczyzna
    Subject: Re: Słowne dziwolągi w języku prawnym.
    Date: Tue, 2 Jun 2009 08:15:48 +0200
    <gvu6qa$js8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <2...@r...googlegroups.com>
    <gvvn0m$ckt$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <a...@o...googlegroups.com>
    <h01dec$m5m$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <a...@f...googlegroups.com>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    news:a0dc8daa-c551-4963-86a7-af442f7bba19@f19g2000yq
    h.googlegroups.com...
    On 1 Cze, 21:21, "bazyli4" <b...@o...pl> wrote:

    > Coz, Tobie juz nic nie pomoze. Wszystkie dowody swiadcza o tym, ze
    > wspolczesnie jest praktycznie nieuzywane, a ze jakas grupka pasjonatow
    > jezyka bawi sie w "archeologie", to inna sprawa.

    Nie w archeologię, tylko mają przyjemność z używania bogatego,
    wieloznacznego, pełnego niuansów języka... nie ich wina, że są ludzie którzy
    nie znajdują w tym przyjemności i wystarcza im prostszy przekaz...

    > Zartujesz sobie? To przeciez oczywiste jak.

    No to Ty teraz sobie żartujesz... albo masz jakąś dziwną definicję 'zetknął'
    ;o)

    > Ale Twoje zycie jest specyficzne, bo czytasz pozycje sprzed kilkuset i
    > wiecej lat badz tych dziel opracowania i tam moze znajdujesz takie
    > slowa jak "przestosować", ale to nie dowodzi tego, ze wspolczesnie
    > powszechnie sie ich uzywa.

    A gdzie ja mówię, że powszechnie, ja tylko mówię, że używa....

    > Przeciez istnieje komorka jezykowa i nic nie zamienia, czyli sie
    > obija.

    Albo jest wystarczająco mądra, żeby nie zmieniać wtedy, kiedy nie jest to
    potrzebne... zmiana dla zmiany to nie jest przydatna rzecz do
    czegokolwiek... owszem, są ludzie, którzy co kilka miesięcy przestawiają
    meble, żeby mieć psychiczny komfort, ale...

    > Nie mam zadnych takich problemow. To nie ma znaczenia z jakiego powodu
    > sie smiano po wypowiedzeniu tego slowa, wazne jest, ze jego
    > nieznajomosc wywoluje taka reakcje, co dowodzi, ze slowo jest nieznane
    > lub z innego powodu uwazane za dziwne. "dokonuje" by takiej reakcji
    > nie wywolalo. W ustawie nie powinny znajdowac sie slowa, ktore
    > wywoluja takie reakcje imho.

    Z tej perspektywy częściowo masz rację, aczkolwiek wiele by dało, gdybyś
    zrozumiał, że ak,urat to, co uważasz za bez znaczenia jest akurat tutaj
    bardzo ważne ;o)

    Pzdr
    Paweł