  • Data: 2023-01-01 04:38:47
    Temat: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.12.2022 o 21:39, Akarm pisze:
    > Skąd ci do głowy takie kretynizmy przychodzą?
    > Jeśli ja nie mam ochoty udzielić Robertowi Tomasikowi odpowiedzi na
    > zadane pytanie, to nie ma takiej siły, która by mnie do tego
    > zobowiązała. A tym bardziej, nie muszę odpowiedzieć nieznanemu
    > osobnikowi. Jeśli spółdzielnia nie życzy sobie udostępniania informacji
    > osobom obcym, to pracownicy (wszyscy: prezes, księgowy administrator,
    > stróż) muszą się do tego stosować. To ja decyduję o tym, co wolno moim
    > pracownikom. To moje uchwały są wiążące, a nie czyjeś widzimisie.

    To tak na szybko pierwszy z brzegu przypadek. Próbowałeś kiedykolwiek od
    kogokolwiek uzyskać zapłatę za czynsz, jeśli go nie poinformujesz, ile
    ma zapłacić? Albo zaczniesz go informować poprzez publikacje w
    niedostępnym dla niego miejscu? Czy uważasz, że jeśli mam z Tobą umowę i
    dogadamy się, że mamy 3 miesięczne wypowiedzenie, to skuteczne będzie
    wypowiedzenie jej poprzez jakiś mój prywatny serwis ogłoszeniowy, do
    którego Ty nie masz dostępu?

    Po prostu czasem w odniesieniu do określonej informacji istnieje
    obowiązek prawny udzielenia takiej informacji. I to musi być w sposób
    dla Ciebie zrozumiały. Pytający tu nie jest uprzejmy doprecyzować, co
    jest przedmiotem jego mailowego zapytania, toteż nie potrafię ocenić,
    czy w odniesieniu do tej informacji istnieje taki obowiązek, czy nie.
    Piszę ogólnie.

    Po za tym brak odpowiedzi na jakieś określone pytanie może skutkować w
    jakiś sposób cywilnie. Nie chce mi się teraz silić na wymyślanie
    jakiegoś szczególnie skomplikowanego kazusu. Ale jak Spółdzielnia -
    przykładowo - odmówi mi informacji skąd mam wziąć klucz do śmietnika i z
    tego powodu nie mogę z niego korzystać, to poważnie bym rozważał prawo
    do zaprzestania płacenia za wywóz śmieci. Wówczas nagle spółdzielnia
    zapragnie jednak takiej informacji udzielić. I tu nie może to być forma
    wydumana polegająca na tym, że informację można uzyskać tylko w środy
    miedzy 15, a 16 pod warunkiem stawienia się w różowym krawacie.

    Tak więc, o ile ogólnie masz rację, że mogę nie mieć ochoty komuś
    odpowiedzieć, to czasem prawo wprowadza nie do końca zamierzone przez
    odmawiającego skutki takiej odmowy.
    --
    Robert Tomasik