  • Data: 2023-01-01 14:30:22
    Temat: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.01.2023 o 14:09, J.F pisze:
    > A o jakim oswiadczeniu woli piszesz?
    > Prezes w imieniu spoldzielni oswiadcza, ze ma wolę czynsz podnieść ?
    > ?
    Przerabiałem lata temu takie coś z lokalną telewizją kablową. W skrócie,
    to miałem umowę z telewizją na określoną kwotę. Wstawiłem to w stałe
    zlecenie w banku i niespecjalnie się tym interesowałem. Pewnego dnia
    dostałem pisemko od nich, że oni jakiś czas temu (było to ze dwa lata)
    podnieśli opłatę i domagają się, bym wyrównał z odsetkami tę zaległość.
    Zdziwiłem się i im odpisałem, ze ja mam w umowie kwotę, którą płacę.

    No i tu telewizja wyskoczyła z informacją, że oni publikowali informację
    o podniesieniu opłaty na swoim kanale. Działało to tak, że poza
    udostępnianymi kanałem, oni mieli taki swój kanał. Kilka razy na dzień
    puszczali tam coś w rodzaju lokalnego dziennika (w kółko ten sam przez
    tydzień ze trzy razu dziennie), a w pozostałym czasie leciały faktycznie
    jakieś reklamy, czy inne ogłoszenia. Ja tego w ogóle chyba nawet nie
    miałem zaprogramowanego w telewizorze.

    Odpisałem im, że ich kanału nie oglądam i proszę o dostarczane w
    normalny sposób informacji, o co im chodzi. Dostarczyli. Już przestali
    pajacować z koniecznością zapłaty za dwa lata wstecz z odsetkami,
    natomiast twardo sprawę postawili, że wypowiadają umowę i za trzy
    miesiące oczekują tej wyższej opłaty.

    Tylko tu się znowu mieli trochę pecha. To był moment, gdy ja akurat
    wybudowałem już dom i zastanawiałem się właśnie nad sprzedażą
    mieszkania, a więc i kablówka w nim była mi zbędna. Odpisałem im, że nie
    wyrażam zgody na zmian umowy i z upływem okresu wypowiedzenia "panowie
    będą uprzejmi zaprzestać dostarczania swoich usług". Oni nie znali
    powodu i tu zaczęła się "szopka".

    On mieli umowę ze Spółdzielnią, że mogą sobie działać na tym terenie,
    pod warunkiem darmowego dostarczania pewnego podstawowego pakietu
    wszystkim użytkownikom. Chodziło o to, że spółdzielnia wpuszczając ich
    na swój teren likwidowała instalacje tzw. anten centralnych. No i teraz
    ich przedstawiciele handlowi zaczęli mnie "atakować", że może jednak bym
    nadal korzystał. To może oni przedłużą umowę ze starą ceną. Albo jakiś
    rabacik, ale jednak.

    Chwilę z nimi jeszcze się podroczyłem, bo nadal przyjmowali tę niższą
    kwotę, bowiem trwały negocjacje co do ostatecznej kwoty, jaką miałbym
    płacić, aż w chwili, gdy się wyprowadzałem po prostu ich poinformowałem,
    że "nie i już".

    Tak więc wracając do zasadniczego tematu, miejsce publikacji informacji
    może powodować niekoniecznie założone przez publikującego skutki.
    Oczywiście jak sobie publikuje w miejscu niedostępnym dla odbiorcy, to
    może sobie to robić, ale nie ma to skutku złożenia oświadczenia woli. To
    coś, jakbym ja sobie coś pomyślał i oczekiwał, że Ty będziesz to
    realizował.

    --
    Robert Tomasik