    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: REGON - jak sprawdzic
    Date: Tue, 13 Jan 2009 09:42:44 +0100

    On Sat, 10 Jan 2009, gargamel wrote:

    > a ciekawe jak się wyłgasz z "publikowania danych osobowych" które w
    > przeszłosci były jawnymi danymi przedsiębiorcy a obecnie juz nimi nie są?
    > (ktoś sobie założył dziuałąlność i ją zamknął)

    Nijak. Prowadził DG, to dane dotyczące DG są jawne i basta.
    Przy okazji odpowiadając na Twoje sąsiednie pytanie:

    > acha no i jeszcze jak byś zapodał jakie chronione dane osobowe stają się
    > jawnymi danymi przedsiębiorcy?

    Wyłącznie te, które podlegają ujawnieniu :) - od imienia, nazwiska,
    adresu poprzez zakres DG.
    Lista transakcji które zawierał może już być "tajemnicą
    przedsiębiorstwa".

    Oczywiście nie wolno sobie *rozszerzać* zakresu *wykorzystania*
    tych danych, co sugerowałeś w poście, z preferencjami kulinarnymi
    włącznie :)
    Z tego, że ktos ma bazę przedsiębiorców (lub skorzystał z czyjejś
    bazy) które są danymi osób fizycznych nie wynika, że wolno im wysłać
    spam *nie dotyczący ich DG*.
    Nie wolno.

    > można za to iść siedzieć?:O)

    IMO za wykorzystanie *do celów nie dotyczących DG* jak najbardziej,
    tak samo jak w przypadku każdej innej osoby fizycznej.

    Jak dla mnie całe nieporozumienie bierze się z wprowadzenia ustawą
    założenia, że nie wolno zbierać danych.
    Mało kto jarzy, że celem miał być zakaz WYKORZYSTYWANIA.

    pzdr, Gotfryd