    From: "szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PORD uwaga na ronda
    Date: Thu, 12 Nov 2009 19:51:19 +0100

    news:hdha07$n0p$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Tak założyłem. Inaczej co by szkodził takim ludziom ktoś jadący po
    > pustym rondzie po zewnętrznym pasie , choćby i w kółko? Jeżeli chcą się
    > "wbić" na wewnętrzny pas, to jak będzie jeździł wewnętrznym będzie im
    > nie mniej w tym przeszkadzał.

    ale tu wlasnie o to chodzi, ktos poruszajacy sie po rondzie do okola
    zewnetrznym pasem, przeszkadza zarowno tym ktorzy chca na to rondo wjechac,
    jak i tym co chca z tego ronda z wewnetrznego pasa zjechac

    > Tyle że ja tu nie widzę żadnego ułatwienia. Mająć w planach za chwilę
    > manewr, zjechać na pas z którego manewr będzie trudniejszy - przez co
    > masz większe szanse stworzyć zagrożenie lub jakoś zator (albo zmienić
    > plany co do tego którym zjazdem zjeżdżasz).

    jak nie jak tak, jesli zamierzam zjechac z ronda na 3 zjezdzie, to wjezdzam
    na wewnetrzny pas, tym sposobem, ludzie spokojnie moga wjechac na 1 i drugim
    zjezdziedodatkowo komus kto bedzie chcial zjechac na 1 i 2 tez nie bede
    przeszkadzal, naprawde nie widziesz tej roznicy?
    wlasnie dlatego wymyslono ronda turbinowe

    > Podstawowa głupota to rondo wielopasowe :). Jestem przekonany że rondo
    > jednopasowe + porządna akcja uświadamiająca konieczność używania
    > kierunkowskazów zjazdowych (choćby przez mandaty za nieużywanie)
    > znacznie lepiej by się spisywało niż dwupasowe.

    jak sobie wyobrazasz rondo jednopasmowe, kidy dochodza do niego 2 pasmowe
    ulice??
    rondo ma rozladowywac natezenie ruchu a nie je wzmagac

    > A to że ktoś nie potrafi, niekoniecznie musi wynikać z głupoty.

    no jesli jest to ktos kto dopiero zrobil prawko, to sie zgodze, ale jesli to
    jest ktos kto ma to prawko juz przynajmniej rok, to niestety glupota