  • Data: 2009-11-13 12:09:21
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (12.11.2009 19:51), szerszen wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > ale tu wlasnie o to chodzi, ktos poruszajacy sie po rondzie do okola
    > zewnetrznym pasem, przeszkadza zarowno tym ktorzy chca na to rondo wjechac,
    > jak i tym co chca z tego ronda z wewnetrznego pasa zjechac

    Tak samo jak w sytuacji nieokrężnej ktoś jadący przez skrzyżowanie
    prawym pasem będzie przeszkadzał jadącemu lewym pasem wykonać skręt w
    prawo.

    Tak jak naturalne wobec tego jest że w sytuacji nieokrężnej chcąc
    zjechać w prawo - jadę prawym pasem, tak naturalne jest dla mnie że w
    sytuacji okrężnej, chcąc zjechać z ronda (a przecież po to wjeżdżam żeby
    zjechać) jadę pasem zewnętrznym.

    > jak nie jak tak, jesli zamierzam zjechac z ronda na 3 zjezdzie, to wjezdzam
    > na wewnetrzny pas, tym sposobem, ludzie spokojnie moga wjechac na 1 i drugim
    > zjezdziedodatkowo komus kto bedzie chcial zjechac na 1 i 2 tez nie bede
    > przeszkadzal, naprawde nie widziesz tej roznicy?

    Widzę, tylko dla mnie ma ona o wiele mniejszy ciężar gatunkowy niż dla
    ciebie. A to dlatego, że zanim ja do 3 zjazdu dojadę, na pierwszym i
    drugim zjeździe pojawi się trochę osób na prawym pasie, które będę
    musiał przepuścić w warunkach tragicznej widoczności. Więc albo będę
    musiał wjechać "na Dżygita" albo znacznie zwolnić żeby ocenić
    sytuację/przepuścić itd....

    Jedno spowoduje zagrożenie, drugie spowoduje zator na lewym pasie i być
    może też zagrożenie.

    > wlasnie dlatego wymyslono ronda turbinowe

    No nie mieszajmy systemów walutowych. O rondo turbinowe zupełnie nie ma
    sporu, jest to zupełnie innego typu rondo i tam w ogóle nie ma problemu
    - bo jedziesz swoim pasem i się o nic nie martwisz.

    > jak sobie wyobrazasz rondo jednopasmowe, kidy dochodza do niego 2 pasmowe
    > ulice??
    > rondo ma rozladowywac natezenie ruchu a nie je wzmagac

    Myślę że zwężenie + 1pasmowe rondo, PLUS używanie zjazdowych byłoby
    znacznie sprawniejsze niż dwupasmowe skrzyżowanie ze światłami. Nie
    wypowiadam się w którym miejscu się plasują dwupasmowe ronda, bo dość
    rzadko mam okazję po takich jeździć (tj. wtedy kiedy się światła zepsują :D)

    > no jesli jest to ktos kto dopiero zrobil prawko, to sie zgodze, ale jesli to
    > jest ktos kto ma to prawko juz przynajmniej rok, to niestety glupota

    Ok, chyba trzeba będzie spisać protokół rozbieżności i się udać do domu,
    bo się racze nie przekonamy.

    Zajarzyłem że jestem wg. ciebie albo głupi albo cham - no sam nie wiem
    co mam wybrać :D

    p. m.