  • Data: 2009-11-12 18:56:44
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > zreszta o ile o mnie chodzi, to tak, staram sie ulatwiac na drodze ludziom
    > zycie i tego samego poniekad oczekuja od nich, mieszkam na natolinie
    > (wawa), gdzie jest kilka takich malych 2 pasmowych rond i szlak mnie
    > trafia, jak takie losie, wala do okola prawym pasem, utrudniajac zjazd z
    > ronda innym

    > glupota stad, ze nie potrafia pokonac ronda do kolejnego zjazdu pasem
    > wewnetrznym
    > chamstwo stad, ze jesli potrafia, to tego nie robia, bo gowno ich obchodza
    > inni uzytkownicy drogi

    Chyba przesadzasz w tych stwierdzeniach.
    Na takich małych rondach na ogół stoi kolejka do wjazdu na rondo z prawego
    pasa a lewy jest wolny bo jakiś IQ=30 wymyślił sobie tak małe ronda z dwoma
    pasami. Na nich z wewnętrznego pasa na zewnątrz to prawie (zależy od marki
    samochodu)
    na ślepo trzeba zmieniać pas.
    Gdyby ten IQ=30 zawsze malował prawy pas tylko i wyłącznie prowadzący do
    skrętu w
    najbliższy zjazd (w prawo z linią ciągłą) to takie ronda były by dla
    wszystkich
    proste bezpieczne i przepustowe...................

    Ci co wjeżdżają z prawego pasa w zasadzie płynnie mogliby przez te ronda
    przejechać gdyby nie musieli co chwili ostro stopować aby wypuścic kogoś
    zjeżdżającego
    na ślepo wprost z wewnętrznego pasa. (lewego jak ktoś woli) . Ten lewy pas
    to zajmują zwykle ci co lubią sie przepychać gdzie tylko sie da - przy
    zjeżdżaniu z rond
    także - to z mojej obserwacji.