  • Data: 2004-05-03 09:56:53
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 2 May 2004, Przemyslaw Rokicki wrote:
    [...]
    >+ Moim zdaniem nie, jezlei napisze w swoim programie(w licencji) ze
    >+ uzytkownik musi zatanczyc
    >+ tango na placu sw. Piotra (jezeli taki jest) to po zaakceptowaniu tejze
    >+ licencji musi to zrobic :-)

    Przyjmijmy, nie będziemy rozdrabniać się na sprawy drugorzędne
    (czy to dyskryminacja, jeśli nie może tańczyć bo inwalida ;>).
    Chodzi o to iż *taką* licencję *może* sprzedać. A przynajmniej
    tak mi wynika z UoPA.
    Sprawą sporną będzie czy kolejny nabywca też musi zatańczyć,
    czy wystarczy że kupił już "obtańczoną" ;)
    Oczywiście właściciel programu może twierdzić że ów program
    NIE jest "utworem", uznać go za "zwykłe dzieło" i powiedzieć
    że obowiązują w związku z tym *wyłącznie* przepisy K.C. - nie
    wiem czy ze względu na stan faktyczny owo zastrzeżenie bedzie
    prawnie ważne ("wiążące"). Może. Jeśli tak będzie to rzeczywiście
    przepisy UoPA pominiemy i będziemy się zastanawiać czy z samego
    K.C. wynika prawo do odsprzedaży.
    Czy wspominana firma Borland tak stawia sprawę ?

    pozdrowienia, Gotfryd