  • Data: 2004-05-03 23:22:40
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Przemyslaw Rokicki napisał:
    > Mamy np C++ builder 6 personal, mozna pobrac bezplatnie z borland.pl,
    > ale nie mozna wykorzystywac komercyjnie. Czy to jest zgodne z prawem?
    > Czy jednak moge pomimo tejze licencji sprzedawac moge orpogramowanie w
    > 100 % stworzone w tym srodowisku?
    > I tu bym prosil tez o pelna odpowiedz poparta aktami prawnymi, poniewaz
    > przekaze to do firmy Borland Polska, ciekawe co oni na to..

    No i cóż... trafiłeś w problem, o który często pytałem prawników, a Ci mi
    zawsze mówili, że jest to sprawa nieskodyfikowana i bez sądowych orzeczeń.
    Czyli - póki co jest to ziemia niczyja.
    Bez wątpienia tak ściągnięty program jest legalny.
    Bez wątpienia skompilowany tym program będzie legalny, bo jest to Twój program,
    a nie twórcy narzędzia i możesz go sprzedawać.
    Bez wątpienia Borland mógłby wytoczyć Ci sprawę CYWILNĄ o wniesienie zapłaty
    odpowiadającej środowisku komercyjnemu, ale czy by ją wygrał?
    Kij wie - nasze sądy to jedna wielka niewiadoma.
    Od kiedy SN stwierdził, że opłaty za parkowanie są nielegalne, ale... będą dalej
    pobierane, w tym kraju dla sądu już nawet 2+2=5 jest realne :(

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info