  • Data: 2004-05-04 08:15:16
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Tristan Alder napisał:
    > No to przykre. Była przecież niedawno rozmowa o tym, że hurtownia sprzedaje
    > taniej, pod warunkiem, że to towar do dalszej odsprzedaży i
    > przedsiębiorstwo wykaże się odpowiednimi pozycjami we wpisie do ewidencji.

    Nie wiem gdzie, nie ślędzę wszystkich dysksusji, ale to też już inna para kaloszy
    i pachnąca nadgorliwością.

    > Ale wersja EDU nie ma mieć ograniczeń z założenia, bo masz się nauczyć w
    > pełni! Po prostu jest to wersja szkoleniowa, nie przeznaczona do pracowania
    > na niej. Albo np. wersja przeznaczona dla uczniów czy nauczycieli i taki
    > nauczyciel może pracować, ale przygotowując się do lekcji, a nie zarabiając
    > bezpośrednio na programie.

    Ależ zarabia bezpośrednio na programie! :) Wersje edukacyjne to czysta obłuda.

    > Jak dla mnie jest to bardzo fajne i szkoda, żeby miało zniknąć, bo prawo
    > polskie nie zezwala.

    Ja nie mówię, że nie zezwala, tylko, że nie ujmuje tego w ramy prawne, więc
    zastrzeżenie, że wersja edukacyjna jest nie do wykorzystania tu i tu są pewnie
    o kant pupy.

    > A co powiesz o GPL-u? Dostajesz full wypas, ale pod warunkiem, że nie możesz
    > pewnych rzeczy zmienić, a pewne jak zmienisz, to musisz dalej udostępniać
    > na GPL-u. Albo jak dołączysz fragmenty do swojego programu, to też musisz
    > go dać na GPL-u. Ewidentne ograniczenia w zależności od zastosowania, ale
    > jakże przyjemne.

    Tyle, że GPL to już rzeczywiście udzielenie licencji - a nie sprzedaż
    egzemplarzy.

    > Ty walczysz z licencjami i może masz rację z punktu widzenia prawa, ale
    > etyki czy wygody odbiorcy końcowego -- nie. Jeśli prawo jest faktycznie tak

    Ja nie walczę z licencjami! Ja walczę z oszukiwaniem ludzi przez niektórych
    twórców i próbą zawłaszczenia przez nich nienależnych im przywilejów kosztem
    klientów!
    Rynek tworzą twórcy i odbiorcy , dwa RÓWNORZĘDNE podmioty, a nie Twórcy-Bogowie
    z boskimi prerogatywami ich Nędzni_Śmiertelnicy_Wyznawcy-Odbiorcy.
    Z definicji rynek jest miejscem wymiany obopólnych korzyści, a nie polem bitwy -
    gdzie koncerny tylko patrzą jak najmocniej WYDYMAĆ klienta.
    Nie dostarczyć mu jak najwięcej korzyści i dzięki temu jak najlepiej zarobić, ale
    po prostu wydymać klienta oszukując go, że łaskawie sprzedaje mu się licencję a
    nie egzemplarz programu.

    > nieprzyjemne jak mówisz, to może się to bardzo nieszczęśliwie skończyć dla
    > końcowych userów. Zniknie z rynku Personal, EDU, OEM, GPL itp. Pozostanie
    > tylko droga, komercyjna licencja BOX.

    Nie. Wtedy pozostanie TANIA komercyjna wersja oprogramowania - i nie licencja
    tylko wersja.
    Umówmy się - wersje edukacyjne zwykle kosztują tyle ile rzeczywiście powinno
    kosztować oprogramowanie, czyli jego cena jest na poziomie akceptowalnym przez
    klientów i obecnie służy uzależnieniu klientów od konkretnego oprogramowania po to
    by potem zmusić firmy do nabycia go po horrendalnej cenie.

    > Jak drożej? Wersja BOX kosztuje gdzieś z 2x tyle.

    Ano drożej. I nie mówię tu tylko o Windowsach, Officach itp. lecz o każdym sofcie
    dowalonym do wszelakich kart rozszerzeń, czy nawet odtwarzaczy DVD itp. itd.
    To wszystko PODRAŻA cenę komputera, kart, odtwarzaczy, a nie powoduje jego
    potanienie.
    Czy mogę kupić fajny wydajny czteroprocesorowy komputer firmy HP - to tylko
    przykład, może mogę - bez cholernego windowsa bo i tak będę korzystał z linuxa
    i oprogramowania pod linuxem? Nie, nie mogę bo wszystkie są z cholernym specjalnym
    Windowsem na 4 procki, który niby jest za darmo, a tak naprawdę podnosi cenę
    o ileś tam tysięcy złotych.
    Więc jest DROŻEJ dla klienta, a nie taniej.
    Zamiast wydać X złotych MUSI wydać X złotych plus coś.
    I to jest rzeczywista prawda o rzekomo tańszych OEMach.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek