    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat + odwolanie + polecony, ktory nie dotarl
    Date: Thu, 26 Jun 2003 16:59:42 +0200

    | Nie można. Nadpłatę należy zwrócić podatnikowi w całości, po
    | potrąceniu jedynie zaległości podatkowych. Tak stanowi ustawa
    | ordynacja podatkowa i nazie nie została zmieniona

    Artur. Ja nie znalazłem, ale nie twierdzę że gdzieś nie ma. Powiedz mi, na
    jakiej podstawie uważasz, że kwota zwrotu podatku jest wolna od zajęć
    komorniczych. Bo jak nie ma takiego przepisu, to osobiście nie widzę żadnego
    powodu, by komornik skarbowy tej kwoty nie mógł zająć - oczywiście na
    podstawie stosownego tytułu wykonawczego.

    W ustawie jest też napisane, że pracownik ma dostać wynagrodzenie (a
    komornik je czasem zajmuje). Jest napisane, że własność jest prawnie
    chroniona (to z Konstytucji - a jednak komornik czasem własność zajmuje). To
    nie ma nic do rzeczy. KPC określa rzeczy zwolnione z zajęcia komorniczego i
    pośród nich nie znalazłem zwrotu podatku. Oczywiście być może gdzie indziej
    to ujęto, więc mnie oświeć gdzie.