  • Data: 2003-06-26 20:22:55
    Temat: Re: Mandat + odwolanie + polecony, ktory nie dotarl
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >komornik skarbowy
    Podobno nie jest to komornik skarbowy, tylko poborca-musze sprawdzić.

    >W ustawie jest też napisane, że pracownik ma dostać wynagrodzenie (a
    >komornik je czasem zajmuje).
    Racja i to jest właśnie podstawa (zapis w ustawie), że komornik
    może zająć i ile. Z podatkiem jest inaczej.

    >że kwota zwrotu podatku jest wolna od zajęć komorniczych.
    W myśl art. 75 Ordynacji podatkowej nadpłaty podlegają zaliczeniu na
    poczet zaległych oraz bieżących zobowiązań podatkowych, a w razie ich
    braku zwrotowi z urzędu. Niedopuszczalne jest także potrącanie opłaty
    za przekaz pocztowy (praktyka od tego roku).
    Oczywiście US przekazując zwrot na r-k bankowy wywiązuje się z
    ustawowych zapisów, informuje poborcę (przecież to ta sama 'firma')
    kiedy i gdzie przekazuje, a ten spokojnie, zgodnie z prawem bankowym
    zajmuje należność w banku (i tyle, ale trzeba chcieć zgodnie z
    prawem).
    Jeśli chcesz więcej (artykuł w tej sprawie z Rzeczpospolitej wraz z
    opinią prof. prawa) podaj adres-mogę wysłać.

    Artur Golański