  • Data: 2003-06-27 13:50:32
    Temat: Re: Mandat + odwolanie + polecony, ktory nie dotarl
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >procedurą, czyli poprzez wezwanie dłużnika osoby ściganej (jaką jest Urząd
    >Skarbowy obowiązany do wypłaty nadpłaty podatku) do przekazania stosownej
    >części tej nadpłaty na konto komornika.
    A co bedzie, jak US nie przekaże ? US jest "zobowiązany do wypłaty
    nadpłaty podatku", a jeśli wypłaci cześć, to nie zastosuje się do
    ustawy. Inaczej jest przecież z bankiem czy pracodawcą, który nie może
    odmówić komornikowi, bo jest do tego ustawowo zobowiązany.

    >Ponieważ nie znalazłem przepisu wyłączającego spod egzekucji należność z
    >tytułu zwrotu podatku, to jest to taka sama należność jak każda inna.
    Może być też stanowisko odwrotne. Skoro ustawa nie przewiduje
    mozliwosci egzekucji, to nie ma co wyłączać.

    >On zostanie wypłacony w całości, tylko że częściowo do rąk komornika,
    "Zostanie wypłacony w całości", ale tylko 'częściowo'. :-D
    Robert, przecież to nawet nie brzmi po polsku !
    Pozostaje zdefiniowanie co oznacza: 'wypłacony w całości'. Dla mnie
    nie ma żadnej wątpliwości- jesli zwrot podatku wynosi 100 zł, to ja
    muszę dostać 100, a nie 50 zł. Kasa US ma mnie wypłacić, do rąk
    własnych 100 zł (lub np. na konto, ale też 100 zł)

    Artur Golański