    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Korelacja
    <625aa11d$0$477$65785112@news.neostrada.pl> <t3ec56$9sp$1@gioia.aioe.org>
    <625aceed$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <t3f9lr$1jj8$1@gioia.aioe.org>
    <625bae3d$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <t3hubj$153g$1@gioia.aioe.org>
    <625d0cac$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <2p97K.138660$Mih.86745@fx05.ams1>
    <625d3f77$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <S5m7K.111513$f91.56194@fx09.ams1> <t3lkn9$41r$1@gioia.aioe.org>
    <s228K.423405$Lc1.46000@fx12.ams1>
    <6260dc1c$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    <Ano8K.396350$F_q1.228698@fx01.ams1>
    <626237c2$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 23 Apr 2022 00:48:24 GMT

    On 2022-04-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No przecież wtedy już było widać, że jeśli kogoś izolować to grupę
    > ryzyka. A robiono dokładnie odwrotnie. Rozpierdolono gospodarkę,

    No takie masz ntt zdanie, ale tu chciałem tylko nieśmiało pokazać, że
    ten wirus nie mutował wyłącznie do form łagodnych czym wydawało się
    argumentowałeś brak potrzeb zlokdałniania.

    > Bo to nawet nie jest kwestia poglądów tych idących pod prąd. Oni zwykle
    > mają rację przypadkiem, bo to 95% się myliła. I co - przypadkiem 95% się

    Oni zwykle nie mają racji w sensie, że wywnioskowali pewną rzecz w
    oparciu o np. głęboką wiedzę, doświadczenie, tok rozumowania.

    > myliła? I tak raz za razem? No dobra - co z tymi szczepionkami - Kviat

    CHyba już to przerabialiśmy, ale nikt raczej nie powiedział, że na 100%.
    Na podstawie obecnego stanu wiedzy wszystko wskazuje, że będzie tak i
    tak. To przecież nie oznacza, że nie może być inaczej.

    > mówi, że były skuteczne i żonyn nie mógł przewidzieć, co się stanie i
    > byłoby to szurstwo. A okazało się, że jednak wiedzieliśmy i kupiliśmy
    > coś koło sześciu dawek na łba - i co? Okazało się, że jednak wszyscy się
    > tego spodziewali i jednocześnie kłamali?

    Z tamtego, innego wątku nie wynika mi, że te 6 dawek na łeb to jakiś
    kosmos. Do maja 2021 konsensus wydaje się był taki, że może dwie dawki
    wystarczą. Do tego czasu zamówiono jakieś 700 milionów dawek, niech i
    milard. Ile wychodzi na łeb?

    > Ale eksperci i naukowcy nie są od promowania najbardiej zachowawczej
    > wersji. Inaczej nigdy nie polecielibyśmy w kosmos itd. Po prostu

    Oni nie promują najbardziej zachowawczej wersji a szacują ryzyko.

    > politycy wybierali sobie tych najbardziej zachowawczych, ich promowali i

    Nie jestem przekonany, choć nie ulega wątpliwości, że politycy robią co
    się im opłaca.

    > To zobacz jak długo przebijała się świadomość, że szczepionka nie
    > zapobiega omokronowi. Jeszcze w lutym podawanie danych ze strony z
    > uk.gov było szurstwem, do tej pory niektórzy udają że jest skuteczna

    Nie odniosłem wrażenia, że to trwało jakoś długo. Od samego początku
    mówiło się, że bardziej zaraźliwy, najpewniej łagodniejszy i że istnieje
    DUŻE ryzyko, ze obecne szczepionki będą mniej skuteczne ze względu na
    mutacje w obrębie tego całego kolca. Czy coś pokręciłem?

    > zmieniając definicję skuteczności. Istnieje już "naukowy konsensus" że
    > szczepionka przeciw covid19 jest najmniej skuteczną szczepionką w
    > historii (0-10% do 20 tygodniach, nawet z busterem?). Znasz drugą
    > dopuszczoną do użytku szczepionkę ktura ma zerową skuteczność po
    > kwartale? Czy nadal obowiązuje "naukowy konsensus" że coś co obiektywnie
    > nie działa jest skuteczne?

    Jest skuteczna tylko, że niestety krótko. I co można z tym niby zrobić?
    Przeecież mimo wszystko w jakiś jednak znaczący sposób chroni. Uważasz,
    że trąbienie gdzie się da, że jest nieskuteczna i nie chroni, bo inne (na
    ille przypadłości) chronią i dłużej i lepiej w czymkolwiek pomoże?

    --
    Marcin