  • Data: 2022-04-23 03:16:20
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-04-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No ale przecież chyba większość naukowców od początku mówiła, że jednak
    > ewolucja w kierunku łagodniejszej formy jest dla wirusów bardziej
    > naturalna. Znaczy nie można wykluczyć z całą pewnością, że nie będzie
    > inaczej, no ale bardziej prawdopodobne jest że wyewoluje w omikrona a
    > nie ebolę.

    No a jednak stało się inaczej, a podstawy twierdzenia, że do formy
    łagodnej omówiliśmy już wcześniej, a nasz ulubiony konsensus naukowy
    jest tu jednak taki, że tak, w warunkach "naturalnych" ale niekoniecznie
    w warunkach globalnej wioski. I tak dla uściślenia, nie że mutuje w
    formy łagodniejsze, co że większe szanse przetrwania/propagacji mają
    formy łagodniejsze.

    > Chodzi chyba o to że na każdą liczbę rzeczywistą przypada nieskończenie
    > wiele liczb wymiernych, więc formalnie rzeczywiście chyba
    > prawdopodobienstwo wylosowania licznby rzeczywistej ze zbirou liczb
    > wymiernych będzie zero. Tak samo jak w to, że w jakikowiek dzień lata
    > będzie temperatura równa idealnie 20 stopni. Formalnie między 19,9 i
    > 20,1 jest nieskończenie wiele liczb rzeczywistych, więc akurat trafienie
    > liczby 20 z tej nieskończonej ilości liczb jest równe... zero. Takie tam
    > anegdotki i paradoksy. Przyznam że nie wiem co wnoszą do tematu:P

    Też nie wiem, ale na wszelki wypadek pozwolę sobie zauważyć, że świat
    rzeczywisty jest jak dotychczas systemem dyskretnym więc paradoks
    wyścigu żółwia z Achillesem nie ma zastosowania.

    --
    Marcin