    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <takgsi$1p5a$1@gioia.aioe.org> <tall0c$10uj$1@gioia.aioe.org>
    <talqos$q4o$1@gioia.aioe.org> <62ce6fb7$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <talsls$1jcs$1@gioia.aioe.org>
    <62ce7826$0$476$65785112@news.neostrada.pl> <talun3$gbc$1@gioia.aioe.org>
    <62ce80fa$0$561$65785112@news.neostrada.pl>
    <tam56s$1d43$1@gioia.aioe.org>
    <62ce9e7b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <tamf5e$1ngv$1@gioia.aioe.org>
    <62cee276$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    <tan6ph$11g6$1@gioia.aioe.org> <y2JzK.3989$H329.3535@fx03.ams1>
    <taom3t$19pc$1@gioia.aioe.org> <5Z3AK.888585$WVT9.835577@fx11.ams1>
    <tarl67$m9e$1@gioia.aioe.org> <fV3BK.389845$70_9.377983@fx10.ams1>
    <tb3hkf$eg3$1@gioia.aioe.org>
    Date: Mon, 18 Jul 2022 17:24:29 +0200

    On Mon, 18 Jul 2022 13:53:47 +0200, Kviat wrote:

    > Po to, żeby zmniejszać różnice między bogaczami, a biednymi.
    > Ponieważ poczucie biedy jest subiektywne.
    > I właśnie dlatego najwięcej zależy od różnicy między biednymi, a bogatymi.
    >
    > https://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i-kariera/arty
    kuly/940520,bieda-ubostwo-w-polsce.html

    > "Bieda nie polega przede wszystkim na tym, że nie mamy co do garnka
    > włożyć, ale na tym, że nie stać nas na to, na co stać większość"
    >
    > Mierniki "biedy" są różne. Te obiektywne (np. podające kwotowo minimum
    > potrzebne do przeżycia) niekoniecznie zgadzają się z subiektywnym
    > "poczuciem biedy".

    Taa ... ktos mowil, ze najbiedniejsi sa Holendrzy.

    Bo tam kredyty hipoteczne sa gwarantowane przez panstwo, wiec sie
    zadluzaja na 120%, i jak sie podsumuje majątek obywatela, to wychodzi,
    ze wielu ma tylko długi :-)

    Co prawda z tego to jakos nie wynika
    https://data.worldbank.org/indicator/SI.POV.GINI?loc
    ations=NL-BE-DE-FR-PL

    P.S. Przegonilismy Niemcy i Francje ?

    > Subiektywne odczucie biedy zwykle prowadzi do błędnych wniosków,
    > ponieważ jest niezgodne z rzeczywistością. Ludzie się wkurwiają na
    > bogatych sąsiadów nie dlatego, że są biedni obiektywnie, lecz dlatego,
    > że mają poczucie, że są biedni.
    > Oczywiście w dużym uproszczeniu.
    > Jeżeli przepaść między bogatymi, a biednymi jest duża, to wkurwienie
    > ludzi nie wynika z tego, że nie mają czego włożyć do garnka.

    Slynne "unequal pay" na małpach ?

    > Jeszcze inaczej... jeżeli twój szef zarabia 2 razy tyle co ty, no
    > powiedzmy, że nawet 5 razy tyle, no to gdzieś tam tli się myśl, że OK.
    > Jest szefem, to musi zarabiać więcej.
    > Ale jeśli zarabia 300 razy (albo i więcej) więcej niż ty, no to
    > zaczynasz mieć poczucie, że coś jest nie w porządku.

    Taa ... to zobacz na prezesow w USA.

    > To tylko przykład, nie miałem na myśli konkretnie ciebie, ani
    > konkretnych mnożników - dla poczucia "pokrzywdzenia" każdy ma inną
    > granicę. Ktoś będzie akceptował 5 razy wyższe wynagrodzenie szefa, a dla
    > kogoś innego te 5 razy to "już za dużo" i będzie wkurzony nie dlatego,
    > że nie ma co do garnka włożyć, lecz właśnie z powodu swojego
    > wewnętrznego poczucia niesprawiedliwości.
    > Im większa różnica, tym więcej wkurwionych, tym większa szansa, że żyłka
    > pęknie.

    I co zrobią - zmienią prace, strajk, czy rewolucję ?

    P.S. Pisales o opodatkowaniu robotow ... moze i tak, ale pamietasz, ze
    roboty mozna postawic gdziekolwiek?

    J.