  • Data: 2022-07-19 11:04:22
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.07.2022 o 17:24, J.F pisze:

    > P.S. Pisales o opodatkowaniu robotow ... moze i tak, ale pamietasz, ze
    > roboty mozna postawic gdziekolwiek?

    Pamiętam.
    Pisałem też, że państwa narodowe to anachronizm i konieczna jest
    unifikacja podatków w wymiarze międzynarodowym.

    Dlatego we współczesnym świecie/gospodarce takie postulaty jak np.
    "podnieśmy podatki bogatym i wszyscy będą szczęśliwi", są tak samo
    populistyczne co "znieśmy podatki i wszyscy będą szczęśliwi".
    W obecnej sytuacji podniesienie podatków dla bogaczy to leczenie syfa
    pudrem. Kończy się tym, że bogaty spierdala do innego kraju, a kasę na
    infrastrukturę i tak trzeba skądś wziąć.

    Wiele lat trwało, zanim dostrzeżono problem z rajami podatkowymi.
    W sensie, że co bardziej rozgarnięci (naukowcy, ekonomiści) pisali o tym
    problemie od dawna, ale nikt nie miał interesu żeby coś z tym zrobić.
    Żeby się coś w tej kwestii ruszyło (a ruszyło) do władzy muszą dojść
    ludzie mniej podatni na lobby bogaczy (gigantyczna kasa płynie też np.w
    postaci finansowania różnej maści tzw. "think tanków", które mają za
    zadanie w "naukowy" sposób przekonać wyborców, że czegoś, co jest nie
    pomyśli bogaczy nie da zrobić, bo to czy tamto...)
    Albo przynajmniej część tych bogaczy musi zrozumieć, że na dłuższą metę
    zbyt długo tak nie pociągną...

    Powtórzę, to nie jest przypadek, że znowu do władzy dochodzą populiści,
    że coraz wyższe poparcie mają coraz bardziej radykalni politycy (którzy
    obiecują, że zrobią "porządek" z lewakami, albo zrobią "porządek" z
    bogatymi, z emigrantami zabierającymi pracę itd.). Smród czuć już gołym
    nosem.
    Nawet korporacje zostały zmuszone do przemyślenia niektórych spraw (stąd
    eksperymenty ze skróconym tygodniem pracy, wyłączanie prądu w biurowcach
    po godzinie 16-tej itd.)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr