eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKolizja z motocyklistaRe: Kolizja z motocyklista
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "SDD" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja z motocyklista
    Date: Wed, 27 Jun 2007 14:08:43 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 20
    Message-ID: <f5tk0e$j5m$1@news.onet.pl>
    References: <468170fe$0$23385$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <f5rtut$ufi$1@node1.news.atman.pl> <f5rus7$jqu$2@news2.ipartners.pl>
    <f5s3du$r8l$1@atlantis.news.tpi.pl> <f5t8n1$l9p$2@pippin.nask.net.pl>
    <1...@m...googlegroups.com>
    <f5tf14$ol9$1@pippin.nask.net.pl>
    <1...@q...googlegroups.com>
    <f5th9d$pq8$1@pippin.nask.net.pl>
    <1...@k...googlegroups.com>
    <X...@1...0.0.1>
    NNTP-Posting-Host: apn-243-240.gprsbal.plusgsm.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1182946128 19638 87.251.243.240 (27 Jun 2007 12:08:48 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Jun 2007 12:08:48 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-Sender: tetbSwL1XV5rm3Ef7T8UsFlgovu8i3UojdMB6iLUNSc=
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:469745
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:Xns995C8A9425C32goomichskrzynkapl@127.0.0.1...

    > A ten współczynnik tarcia to skąd się niby bierze?

    Wspolczynnik - jak juz Ci napisano - z tablic.
    Tarcie zas jest iloczynem tego wspolczynnika przez sile nacisku. Wiekszy
    nacisk to i wieksze tarcie.
    Masywniejszy samochod wiec - z jednej strony potrzebuje wiekszej sily
    hamujacej (tarcia) - z drugiej strony to wieksze tarcie wlasnei jest. Dwa
    razy wqiekszy samochod - i dwa razy wieksze tarcie - w efekcie bez zmian...
    Oczywiscie dotyczy to hamowania z zablokowanymi kolami - bowiem tarcie
    tarczy o klocek hamulcowy nie zalezy juz od masy pojazdu i w tym wypadku
    rzeczywiscie duzy hamuje wolniej.

    Pozdrawiam
    SDD


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1