  • Data: 2010-10-14 14:13:51
    Temat: Re: Dzień Nauczyciela - dzień wolny od pracy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/14/2010 8:37 AM, niusy.pl wrote:

    > Ma czy może mieć ?

    ma, bo jak mu nie dasz minimum 4 godzin tygodniowo, to nie uzbierasz
    wymaganych 18 godzin lekcyjnych.
    z drugiej strony ilość godzin danego przedmiotu też nie wynosi sztuk
    jeden i nie da się tego zrobić jedną mniej jedną więcej
    Wiec albo dasz nauczycielowi jedną klasę więcej i wówczas w zależności
    od przedmiotu dorzucasz mu albo 3 albo 5 godzin i nie da się inaczej.

    polskiego jest 5 godzin tygodniowo, wiec jak musz dasz 3 klasy to za
    mało, a jak mu dasz cztery to już masz 20, czyli minimum 4 dziennie.
    Ale tak tez się nie da, bo co najmniej raz w tygodniu musisz miec dwie
    godzin polskiego razem.
    Wiec jak te 4 klasy rozłożysz to okazuje się, że nijak ci z tego plan
    nie wychodzi i musisz mu w jeden dzień dać więcej.
    Z drugiej strony nauczyciel nie może mieć dnia wolnego, wiec coś mu
    musisz dorzucić.
    W efekcie jest tak, że jeden dzien zwykle jest luźniejszym a przez
    pozostałe ma 5 - 6 godzin bo i dwa okienka do tego musisz wliczyć.
    gdyby nie było w ogole okienek, to nie miałby kto na zastępstwa chodzić.
    Plan się tak układa, aby w szkole zawsze ktoś był na okienku i poszedł
    na zastępstwo.
    Praktyka to 4 godziny w jeden dzien i 5-6 w pozostałe wliczając w tym
    okienka, które większośc nauczycieli ma, a do etatu się nie liczą.

    > I górnikowi braknie jak będzie chciał coś więcej zrobić niż etat i te
    > niezbędne, które wymieniłem. Godzinnego filmu nie jest w stanie oglądnąć.

    i dlatego jak sam policzyłeś nauczyciele na dwa etaty tez nie pracują.
    bo się nie da.

    cbdu.

    > Bo "zostaje im pół godziny na pracę dodatkową" ?

    > Rety, nie tylko nauczyciele wykonują pracę umysłową.

    no lekarze też. a im to sie nawet na 5 etatow udaje pracowac.

    > Myśleć ??? Weźmy przeciętnego programistę... Praca umysłowa ? 8 godzin ?
    > Wakacje wolne ?

    akurat głupi przykład wybrałeś.
    Owszem jest wyczerpująca, dlatego starych klepaczy ciężko znależć.
    Wypalają się w wieku 30-35 lat i idę na odstaw zastąpieni młodymi
    studentami.
    A od nauczcyieli oczekujesz, żeby robili to samo do 60-tki.

    > A ja nie wiem ilu nauczycieli co ma 20-godzinny tygodniowo etat pracuje
    > na dwa.

    mało.

    > Natomiast nie widzę przeszkód by to robili w odróżnieniu od
    > górników, hutnikow, ... znakomitej większości zawodów etatowych.

    było się uczyć.