  • Data: 2009-01-22 17:41:51
    Temat: Re: Czy 2 miesiące to już zamieszkiwanie?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl> wrote
    > Moim zdaniem nie.

    Ale wg kk tak

    > Popełniają czyn polegający na włamaniu.

    w kk takiego nie ma. Jest albo kradzież z włamaniem (279kk) albo naruszenie
    miru(193kk)

    > To wszystko. Tam nie było domu (czyjegoś - nie w sensie prawa własności).
    > Pusty budynek (czyjś).

    Nie wiem czy jest to warunek konieczne, z treści przepisy to nie wynika.
    Sprawdzę w orzecznictwie w wolnej chwili.

    > No chyba że urzędnicy tam z oszczędności pomieszkiwali,

    A nie wystarczy, że stróż trzymał tam dwie miotły i wiaderko? ;)

    > Jeżeli sąsiad zatrzyma ten klucz wiedząc że to mój klucz to jest to ok
    > (prawnie - karnie, nie moralnie bo pl.soc.prawo) ?

    Nie. Dopuści się przywłaszczenia.