  • Data: 2009-01-22 18:57:10
    Temat: Re: Czy 2 miesiące to już zamieszkiwanie?
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:glab52$ce$1@z-news.pwr.wroc.pl...
    > "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl> wrote
    >
    > Ale wg kk tak
    Sąd oceni, nie kk.
    :> za :>

    > w kk takiego nie ma.
    Czy ja napisałem, że czyn karalny ?

    >Jest albo kradzież z włamaniem (279kk) albo
    >naruszenie miru(193kk)
    Jest też Art. 231 ;) ale co to ma do rzeczy.

    Ja na siłę nie szukam co przypisać tym ludziom ceniącym
    wolność (inaczej pojmowaną).

    > Nie wiem czy jest to warunek konieczne, z treści przepisy to nie wynika.
    > Sprawdzę w orzecznictwie w wolnej chwili.

    Ok, czekam na info jak to widzą sądy w tym Sąd Najwyższy.

    > A nie wystarczy, że stróż trzymał tam dwie miotły i wiaderko? ;)

    Pozostaje jednak penalizacja uszkodzenia "rzeczy" lub uczynienia jej
    niezdatną do użytku (art. 288 § 1)
    Jeśli coś zginęło (wiaderko i miotła albo dwie miotły - jedna miotła i jedno
    wiadro wiadomo znikoma ta no ;) ) to kradzież z włamaniem (jeśli było)
    lub zwykła.

    > Nie. Dopuści się przywłaszczenia.
    Otóż to: kiedyś pożyczyłem komputer znajomemu znajomego ;)
    termin oddania minął, komputera brak, po upłynięciu wystarczającego
    czasu aby mieć przekonanie graniczące z pewnością że komputer
    został przywłaszczony udałem się na policję celem zgłoszenia przestępstwa
    przywłaszczenia powierzonej rzeczy, pan policjant długo mnie przekonywał
    że nie jest to przestępstwo.

    Jeszcze z tekstu artykułu:
    Władze Poznania chcą objąć opuszczoną kamienicę programem renowacji.

    i podpis pod zdjęciem:

    Eksmisja squatersów z kamienicy przy ul. Żydowskiej w Poznaniu

    czy był wyrok ? Myślę, że pozbyli by się tych 'lokatorów' jakby każdy dostał
    po mieszkanku socjalnym 18m2 daleko od innych. Mieszkania socjalne
    mniemam, że w 99 % wróciły by do miasta.

    Chyba to była 'eksmisja' orzeczona i wykonana przez policję.
    Nie wydaję mi się żeby sąd w 2 mc 'przemielił' sprawę o ich eksmisję.
    Nie mam zbyt pozytywnej opinii o policji.

    Pozdrawiam,
    Tomek

    PS
    Wracam do mojego domyślnego trybu na grupach czyli ro.