    From: "Darek" <d...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: stluczka bez stluczki - odpowiedzialnosc OC
    Date: Wed, 31 May 2006 15:13:22 +0200

    Witajcie,
    sytuacja na drodze była następująca:
    Przyjaciółka kierująca moim samochodem poruszała się lewym pasem (jezdnia
    trzypasmowa), który nagle odbijał w lewo, podczas gdy ona chciała jechac
    prosto. Dała kierunkowskaz w prawo chcąc zjechac na środkowy pas. Wykonała
    ruch kierownicą - nie przekraczając jednak linii rozdzielającej pasy. W
    ostatniej chwili zauważyła klienta jadącego środkowym pasem i przyhamowała.
    Kierowca ten jednak odruchowo odbił w prawo i walnął samochód poruszający
    się prawym pasem. Dziewczyna zatrzymała się, chcąc sprawdzić, czy nic się
    nie stało. No i klient na nią wsiadł, uznając, że kolizja wynikła z jej
    winy. Pod presją (krzyk, straszenie policją itd. - młoda, niedoświadczona
    dziewczyna) podpisała oświadczenie, że jest całkowicie winna kolizji.
    Nadmieniam, że mój samochód nie został nawet draśnięty.
    I teraz pytanie, czy rzeczywiście jest winna? Czy może zmienić zdanie,
    zwłaszcza, że moje towarzystwo ubezpieczeniowe wymaga jednak powtórnego
    potwierdzenia opisu wypadku. Co jeśli stwierdzi, że jednak nie jest winna i
    towarzystwo odmówi wypłaty z mojej polisy OC? Czy ten kierowca ze środkowego
    pasa może dochodzić wobec niej odszkodowania jakąś inną drogą?
    Będę wdzięczny za odpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    Darek