    From: "jfs" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odmowa dalszego leczenia
    Date: Wed, 15 Oct 2008 13:01:28 +0200
    Sender: k...@n...onet.pl

    Mam taki problem. Ponad rok temu ugryzl mnie kleszcz i zachorowalem
    na borelioze. Przez okolo rok trudno to bylo zdiagnozowac ale w
    koncu udalo sie. Lekarz zakaznik ktoremu podlegam z racji miejsca
    zamieszkania 'przeleczyl' mnie jak twierdzi 4 tygodniami doksycykliny
    i odmówił mi dalszego leczenia mimo ze moj stan sie w sumie pogorszył.
    Nie wiem dokladnie co teraz moge zrobic ale lezenie z bolami rak nog
    i glowy i nie leczenie sie jest wykluczone - borelioza
    niszczy organizm, nie leczona prowadzi do smierci itp w kazdej
    chwili w zasadzie moze mi sie cos powaznego stac (oczywiscie
    nie tak szybko- moze to potrwac i wiele miesiecy ale na pewno
    sie doczekam nie leczac sie - pominawszy bolesne czekanie i
    uczucie ze mnie to wyniszcza i to ze antybiotyki pomagaja choc
    potrzeba dluzszej kuracji)
    Lekarze prywatni leczą borelioze tak jak trzeba tj duzymi dawkami
    DO SKUTKU wielu lekarzy panstwowych nie umie leczyc boreliozy
    (pokutuje jakies bledne przeswiadczenie i metodyka co powie wielu
    lekarzy ktorzy sie znaja na temacie zresztą ogromna wiekszosc
    lekarzy panstwowych o boreliozie nie wie niemal nic)

    Pytanie - czy lekarz moze odmowic mi dalszego leczenia? Problem jest
    w tym ze sytuacj sie przedstawia tak jak mowie czyli ze powtorze
    nie wyleczona do konca borelioza zrobi mi cos zlego. Jakie mam
    mozliwosci bronic swojego zdrowia? Nie znam sie na prawie
    na prywatnych lekarzy nie mam raczej pieniedzy.

    Mysle ze moglbym pewnie poczekac az cos mi sie stanie (strace
    sluch czy trafie na wozek) i oskarzyc szpital za koszmarny blad
    w leczeniu ale nie usliecha mi sie to ze zrozumialych
    powodow (choroba ta niestety jest taka ze nie ma w niej
    rehabilitacji - uklad nerwowy ktory zwlaszcza niszczy nie
    bardzo sie regenaruje) Po prawdzie kazdy pacjent wrak
    z pozna boreliozą jest zywym pomnikiem zbrodniczych
    nieumiejetnosci i zaniedban lekarzy bo chorobe w mojej
    fazie mozna jeszcze wyleczyc? Co moge zrobic? Prawo musi
    mi mz jakos pomoc tylko jak? co moge zrobic?