  • Data: 2009-09-12 09:59:10
    Temat: inicjatywa obywatelska
    Od: "Agatka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Słysząc w mediach najnowsze doniesienia o kolejnych ofiarach wśród polskich
    żołnierzy na misjach zagranicznych zaczęłam się zastanawiać jak długo
    będziemy nadstawiać karku w "amerykańskich" wojnach. Idąc dalej - nasze
    wsparcie USA nie ma się nijak do złagodzenia przepisów wizowych i swobodnego
    podróżowania do Stanów. Pal licho poznawanie amerykańskiej kultury -
    bardziej zależy mi na obejrzeniu ciekawostek naturalnych i przyrodniczych
    niż kultury fast food.
    Przechodzę wreszcie do pytania prawnego: czy jest możliwość złożenia
    obywatelskiego projektu ustawy o wprowadzeniu wiz dla obywateli
    amerykańskich? Pod uwagę trzeba by wziąć współną politykę UE oraz zapis w
    ustawie "o wykonywaniu inicjatywy ustawodawczej przez obywateli", która
    mówi: "Art. 3. Projekt ustawy nie może dotyczyć spraw, dla których
    Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej zastrzega wyłączna właściwość innych
    podmiotów, którym przysługuje inicjatywa ustawodawcza.".

    Macie jakąś wiedzę w tym temacie?

    Pozdrawiam

    Agata