  • 1. Data: 2009-09-12 09:59:10
    Temat: inicjatywa obywatelska
    Od: "Agatka" <a...@o...pl>

    Słysząc w mediach najnowsze doniesienia o kolejnych ofiarach wśród polskich
    żołnierzy na misjach zagranicznych zaczęłam się zastanawiać jak długo
    będziemy nadstawiać karku w "amerykańskich" wojnach. Idąc dalej - nasze
    wsparcie USA nie ma się nijak do złagodzenia przepisów wizowych i swobodnego
    podróżowania do Stanów. Pal licho poznawanie amerykańskiej kultury -
    bardziej zależy mi na obejrzeniu ciekawostek naturalnych i przyrodniczych
    niż kultury fast food.
    Przechodzę wreszcie do pytania prawnego: czy jest możliwość złożenia
    obywatelskiego projektu ustawy o wprowadzeniu wiz dla obywateli
    amerykańskich? Pod uwagę trzeba by wziąć współną politykę UE oraz zapis w
    ustawie "o wykonywaniu inicjatywy ustawodawczej przez obywateli", która
    mówi: "Art. 3. Projekt ustawy nie może dotyczyć spraw, dla których
    Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej zastrzega wyłączna właściwość innych
    podmiotów, którym przysługuje inicjatywa ustawodawcza.".

    Macie jakąś wiedzę w tym temacie?

    Pozdrawiam

    Agata

  • 2. Data: 2009-09-12 18:50:21
    Temat: Re: inicjatywa obywatelska
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Agatka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Macie jakąś wiedzę w tym temacie?

    Moim zdaniem może, tym nie mniej w obecnej sytuacji większego sensu to nie
    ma. Po pierwsze tych amerykańskich obywateli jeżdżących do Polski jest
    raczej niewielu. Większość z jeżdżących albo ma obywatelstwo polskie, albo
    polskie korzenie. Tak, czy siak jeśli nawet przyjeżdżają, to raczej nie do
    pracy, nie zabierają naszym obywatelom miejsc pracy oraz nie obciążają
    naszego systemu socjalnego. Poza tym w obecnym unormowaniu prawnym i tak
    głosowałby to sejm, który najprawdopodobniej by nie przegłosował czegoś
    takiego. Ustawodawca zadbał o to, by czasem mu część władzy z ręki nie
    uciekła przez inicjatywę obywatelską.

  • 3. Data: 2009-09-13 07:54:52
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 12 Sep 2009 20:50:21 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]

    > polskie korzenie. Tak, czy siak jeśli nawet przyjeżdżają, to raczej nie do
    > pracy, nie zabierają naszym obywatelom miejsc pracy oraz nie obciążają

    Kilka lat temu był to problem, zapewne już jest rozwiązany, ale spora część
    obywateli USA szczególnie managerów wysokiego szczebla przebywała w Polsce
    niezgodnie z celem zadeklarowanym na granicy.
    Obywatele USA mają prawo przebywać w Polsce bodajże do 180 dni w roku w
    celach turystycznych i niezarobkowych np. na rozmowy handlowe, udział w
    konferencjach itp.
    Aby przebywać dłużej muszą zalegalizować pobyt w urzędzie wojewódzkim.
    Jeśli obywatel USA przebywający w Polsce w ramach ruchu bezwizowego
    zostanie "przyłapany" na pracy zarobkowej finansowanej ze źródeł Polskich
    równoznaczne jest to z pobytem w Polsce niezgodnym z zadeklarowanym na
    granicy.

    niestety.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
    http://foto.3mam.net/ areszt śledczy Białołęka w galerii

  • 4. Data: 2009-09-13 12:13:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Agatka pisze:
    [..]
    > Macie jakąś wiedzę w tym temacie?

    To jest tylko fikcja, coby udawać, że jest u nas demokracja.

    Co do wiz USA to jedynym sposobem jest systematyczne wydalanie
    amerykańskich dyplomatów. Aż do skutku.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 5. Data: 2009-09-13 12:31:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:

    > Co do wiz USA to jedynym sposobem jest systematyczne wydalanie
    > amerykańskich dyplomatów. Aż do skutku.

    Glupi jesteś jak but.
    Warunki zniesienia wiz są jasne i nie zmieniły się od wielu lat. Polska
    tych warunków nie spełnia i koniec kropka.
    Amerykanom akurat tam zwisa posidanie ambasady w Polsce.
    Przeniosą się do Czech i wszyscy będą tam zapieprzać po wizę i tyle
    zrobisz dobrego.

  • 6. Data: 2009-09-13 13:37:44
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Agatka napisal:
> [...]
    > Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej zastrzega wyłączna właściwość innych
    > podmiotów, którym przysługuje inicjatywa ustawodawcza.".

    Mozna. Skutecznosc w naszych warunkach nikla, bo Polska ma nikly
    potencjal i z politycznego punktu widzenia jest amerykanskim klientem.

    Gdyby miala wielkosc i potencjal Brazylii to moglaby sobie pozwolic
    na niejedno. Po wprowadzeniu biometrii dla przyjezdzajacych do USA,
    Brazylijczycy odpowiedzieli retorsjami wprowadzajac biometrie i wizy
    WYLACZNIE dla Amerykanow. I Waszyngton mogl Luli da Silvi... no wlasnie nic.
    Pociesz sie jednym: w odroznieniu od Amerykanow mozesz do Brazylii pojechac
    bez wizy :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2009-09-13 17:16:38
    Od: "Agatka" <a...@o...pl>

    Bardziej niż utrudnienie Amerykanom podjęcia pracy w Polsce zależałoby mi na
    zasygnalizowaniu problemu i nagłośnieniu nierównego traktowania obywateli
    Polski a na przykład Francji. Pamiętacie reakcje Amerykanów po 11 września
    jak Francja nie poparła akcji w Afganistanie: wylewanie win do rynsztoków i
    bojkoty restauracji francuskich? Jakoś Francuzi ciągle jeżdżą bezproblemowo
    do USA, a my nadstawiamy karku i przywozimy z misji "stabilizacyjnych"
    trumny z naszymi żołnierzami. O wszystkim nie mówi się niestety głośno i dla
    świata nie jesteśmy znaczącym wsparciem wojskowym (czy było głośno o akcji
    City Hall w Karbali? - http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_o_City_Hall - a
    taka łudząco podobna akcja w Somalii stała się hitem przez film "Black Hawk
    Down").

    Wiem, że prawa dyplomatycznego jak i stosunków międzynarodowych
    prawdopodobnie nie zmienimy na poziomie obywateli, ale można zacząć głośno o
    tym mówić.

    Niestety nie otrzymałam od Was jasnej odpowiedzi na moje pytanie: czy można
    teoretycznie złożyć obywatelski projekt ustawy dotyczącej ruchu wizowego?

  • 8. Data: 2009-09-13 17:20:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    Agatka pisze:

    > Niestety nie otrzymałam od Was jasnej odpowiedzi na moje pytanie: czy można
    > teoretycznie złożyć obywatelski projekt ustawy dotyczącej ruchu wizowego?

    Wszystko można.W czym problem?

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-09-13 18:18:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    witek pisze:
    > Glupi jesteś jak but.
    > Warunki zniesienia wiz są jasne i nie zmieniły się od wielu lat.
    > Polska tych warunków nie spełnia i koniec kropka.

    Tyle, że spełnienie tych warunków nie zależy od Polski tylko ciecia
    z USA, czyli jak AMERYKAŃSKI cieć wpuści do knajpy 98% Polaków to my USA
    zniesiemy Wam wizy.
    Rżnięcie głupa takie, że nic tylko napluć w twarz czyli wypieprzyć stąd
    tych cieci aż do skutku, czyli do takiego co będzie wpuszczał 98% Polaków.

    > Amerykanom akurat tam zwisa posidanie ambasady w Polsce.
    > Przeniosą się do Czech i wszyscy będą tam zapieprzać po wizę i tyle
    > zrobisz dobrego.

    To niech się przenoszą do Czech i przestaną pluć nam w twarz, że
    to MY nie spełniamy warunków.
    USA Polsce do niczego nie są potrzebne, tylko my im bo ładnie dajemy się
    dymać.
    Nikt tam nie chce umierać nawet za Krym - przypomnę, że dali Ukraińcom
    wiekuiste gwarancje w zamian za oddanie jądrowego arsenału Rosjanom -
    tym bardziej nie będzie umierać za Pcim Dolny.

    Arek

  • 10. Data: 2009-09-13 19:35:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:

> [...]
    > wiekuiste gwarancje w zamian za oddanie jądrowego arsenału Rosjanom -
    > tym bardziej nie będzie umierać za Pcim Dolny.

    No to niech się przenoszą. Bedziesz zadowolony.
    Po za tym niczego to nie zmieni.
    Polska ustala wizy w stosunku do osob wjezdzajacych do Polski, USA w
    stosunku do osób wjeżdżających do USA. Uważasz, że powinno być odwrotnie?
    To od dzisiaj ja ustalam kto moze wejsc do twojego mieszkania. Pasuje?