  • Data: 2008-07-07 21:17:51
    Temat: Zalałem mieszkanie sąsiada...co teraz?
    Od: "Reaper" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Nie z mojej winy zalałem sąsiada pode mną (nie było mnie w domu, pękła rurka
    i stało się).

    Nie jestem ubezpieczony, budynek należy do wspólnoty.

    Dzisiaj dostałem pismo z kancelari radcy prawnego : WEZWANIE DO ZAPŁATY.

    W piśmie pisze za co (tapety, farby, pierdoły i robocizna) z znaczeniem, że
    rzeczoznawca dokonał oględzin mieszkania..jest też podana oczywiście kwota
    oraz termin 14 dni, po upływie których sprawa trafi do sądu.

    1. Czy nie powinienem być wezwany do oględzin przez rzeczoznawce?
    2. Czy kwota powinna pokrywać nowe materiały czy powstałe szkody?
    3. Czy rzeczoznawca powiniem mieć jakieś specjalistyczne uprawnienia i
    powinien sporządzić odpowiedni protokół świadczący o dokonanych oględzinach
    ? (co taki protokół powinien zawierać?)
    4. Czy muszą mi być przedstawione paragony za te farby, itp. oraz za ekipe
    remontową? (paragony czy faktury VAT)?
    5. Czy napewno ja muszę pokryć powstałe szkody czy też sąsiad, nie
    pomyślawszy wcześniej o ubezpieczeniu swojego mieszkania, poprostu ma pecha?

    Pytam, bo ów sąsiad mieszka DWA piętra pode mną, a wyremontował sobie TRZY
    pokoje...a wywalił tylko dywan i wersalke.