    From: "parrot" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz podejmowoania pracy
    Date: Mon, 25 Apr 2005 08:09:00 +0200

    Użytkownik <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:d4h2lf$b06$1@opal.futuro.pl...
    > Witam,
    >
    > moj szef chce ze mna podpisac umowe z aneksem, w ktorym oprocz zakazu
    > konkurencji jest zakaz niepodejmowania pracy gdziekolwiek indziej bez jego
    > wiedzy i zgody.

    Tez mialam taka klauzule. Chodzilo glownie o to, zeby wiedzial, jak bardzo
    pracochlonne sa moje zajecia i co zamierzam robic (ponadto, dodatkowa
    kontrola chyba jesli chodzi o dzialania konkurencyjne). Nie do sprawdzenia,
    ale jesli podpiszesz, to obowiazuje.

    Jesli w klauzuli jest zakaz dodatkowej pracy bez jego zgody, to mysle, ze
    chodzi tylko o informcje (oczywiscie upewnij sie i powiedz, o jakiej
    dodatkowej pracy myslisz). Nie sadze, zeby robil problemy. Gdyby mial robic
    od razy mial bys zakaz jakiejkolwiek pracy, co ostatnio staje sie bardzo
    popularne.

    Teoretycznie, jesli ktos pracuje na caly etat, to niewiele czasu mu zostaje
    na dodatkowe zajecia, stad podejrzenie, ze jesli cos pracownik robi extra,
    to robi to kosztem tego wlasnie etatu.

    Jestem za rozliczaniem z wynikow, nie z czasu pracy, ale na takie warunki
    trzeba sobie zapracowac, poza tym nie zawsze sie da wymiernie ocenic wyniki
    (np. prace operatora systemow IT - siedzisz i gapisz sie w ekran).

    Pozdrawiam
    parrot