  • Data: 2005-04-25 12:02:18
    Temat: Re: zakaz podejmowoania pracy
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    " b" <b...@N...gazeta.pl> popełnił 25 kwi 2005 na pl.soc.prawo
    utwór news:d4ia68$s3j$1@inews.gazeta.pl:

    > Na dziś może nie przeszkadzać. Ale syn może złamać nogę i
    > jeśli ktoś go nie zastąpi (ojciec) to cała działaność diabli wezmą.

    A nie sądzisz, że to nie jest problem firmy zatrudniającej Kowalskiego
    a tej: Kowalski & Syn? Kowalski ma solidnie pracować niezależnie
    od aktualnych problemów zarówno f-my Kowalski&Syn, jak i całej
    familii Kowalskich. Jak to Kowalski zrobi, to jego problem.
    Jego ryzyko przy podjęciu decyzji o prowadzeniu _niekonkurencyjnej_
    wobec pracodawcy firmy i jednoczesne zatrudnienie.

    > Trzy dni temu był też o tym wątek, gdzie podniesiono jeszcze
    > np. posiadanie gospodarstwa rolnego. I tutaj też bym się
    > zgodził za zakazem, czy może bardziej zyczeniem pracodawcy

    Żebym nie _posiadał_ gospodarstwa? A akcje, udzialy mogę?

    > - pamietam nie tak dawne masowe L-4 przy okazji żniw czy
    > innych wykopek.

    Ja pamiętam masowe kradzieże i oszustwa z okresu PRZEŁOMU. ICZT?

    > pracodawca niczego nie zakazuje (w sensie: nie wolno)- po prostu ma
    > takie a nie inne wymagania - chcesz pracować to je spełnij, nie chcesz
    > spełnić - szukaj innej roboty.

    "Wytatułuj sobie znak firmowy na czole, inaczej - droga wolna, 10 czeka..."
    albo
    "Ma Pani dziecko? A to dziękujemy..."
    albo
    "Świadek Jehowy? Nie zatrudnaimy odszczepieńców..."
    itd.
    Czy tak?

    > Ale tak nie jest. Więc co tu mówić o jakichś nakazach czy zakazach. To
    > raczej wymagania i zyczenia pracodawcy co do pracownika.

    A cała dyskucja o ich _nieprzekraczalnych_, formalnie przynajmniej,
    granicach.

    --
    pozdro
    poreba