  • Data: 2010-12-23 10:29:28
    Temat: Re: szkody w sklepie
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23-12-2010 10:30, Krzysztof pisze:
    > Od tego jest obowiązkowe OC kierowców. Jak na razie nie ma obowiązkowego
    > OC klientów, więc można sobie co najwyżej w brodę pluć, jeśli się samemu
    > nie zabezpieczyło ekspozycji w sklepie.

    Nie, obowiązkowe OC jest z innego powodu. Żeby poszkodowany nie miał
    problemów z odzyskaniem odszkodowania od sprawcy np. z powodu jego złego
    stanu majątkowego.

    > Jakie przepisy podajesz?

    Art. 427 KC, a Ty jaki(e)?

    > Mowa jest o sytuacji, gdy coś się stanie przypadkowo i niecelowo.
    > Powodzenia w ściąganiu kasy od sprawcy takiego przypadkowego czy
    > niecelowego działania.

    Dziękuję. Bardziej od powodzenia przydaje się znajomość prawa.

    > Tak samo wybór tego sąsiada czy Ci odda kasę (za zalanie z powodu rury
    > pękniętej nie z jego winy) czy nie odda.
    > I jak wyżej - dużo szczęścia w udowodnieniu jego umyślnego działania.

    Jakie Ty masz wyobrażenie o życiu? Klasyczna sytuacja: zalanie
    mieszkania poniżej z powodu awarii pralki. Umyślności brak. To sąsiad
    nie odpowiada za zalanie? Kto odpowiada wówczas? Pralka?
    Kierowca na drodze wpadnie w poślizg i uderzy w inne auto. Nie chciał.
    Kto odpowie za szkodę?
    Pójdę z psem na spacer. Pies kogoś pogryzie, chociaż to anielskie i
    potulne zwierze. Na pewno nie chciało nikogo pogryźć, ja też nie
    chciałem. Kto odpowie za to?

    --
    .B:artek.