    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niebezpieczne ogrodzenie - dylemat
    Date: Fri, 04 May 2012 11:27:21 +0200

    > Ale to napisała inna osoba, nie Andrzej.

    Wszystko ci trzeba cytować?

    PL:
    W Szkocji prawo wprost pozwala na skracanie sobie drogi przechodz?? przez
    czyj? teren. Warunkiem jest nieuszkodzenie ogrodzenia Kto? chce
    zabezpieczy? wej?cie, to musi stawia? wysokie ogrodzenia

    AL:
    W sumie logiczne... Ogrodzenie może nie być przeznaczone do blokowania
    drogi ludziom tylko np. zwierzętom.

    I trudno żeby największy obrońca prywatnej własności wymagał od pieszego
    wędrowca, żeby nakładał 20km drogi przez bagna tylko dlatego, że
    właściciel chciał zabezpieczyć np. owce przed ucieczką.

    Andrzej dorzucił komentarz, że to logiczne, a ja dorzuciłem, że
    niekoniecznie (oczywiście zakładając wypowiedź PL za kompletną i
    prawdziwą).

    > I to w tamtym poscie chyba było o nieuszkadzaniu płota, a wedle
    > moich niepewnych danych i niepewnej pamięci jest to warunek konieczny
    > lecz niewystarczajacy,

    No więc mówię, że opieram się na wypowiedzi PL i tylko do ew. stanu tego
    rodzaju się odniosłem, że wcale nie takie logiczne by to było, bo ma
    różne aspekty. Jeżeli oczywiście prawo je uwzględnia, to luz.

    > Hm.. to dlaczego odniosłes się do tego w poscia Andrzeja?

    Bo to była naturalna kontynuacja przez dodanie różnych aspektów sprawy
    postawionej przez PL. AL pochwalił pozytywy, a ja zganiłem negatywy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek