    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mundurki w szkołach
    Date: Mon, 20 Aug 2007 22:01:38 +0200
    <4...@n...lechistan.com> <fa7ua7$2e7$3@news.onet.pl>
    <fa7urj$obn$1@atlantis.news.tpi.pl> <fa9818$et0$1@news.onet.pl>
    <fa9ucf$kjc$1@atlantis.news.tpi.pl> <faadl0$av9$2@news.onet.pl>
    <faaf9o$hap$1@nemesis.news.tpi.pl> <faakgg$noe$1@news.onet.pl>
    <faamko$1c0$1@atlantis.news.tpi.pl> <faao45$sjb$1@news.onet.pl>
    <faapa3$b2j$1@atlantis.news.tpi.pl> <fabnq0$n2q$2@news.onet.pl>
    <fabstc$5me$3@nemesis.news.tpi.pl> <fac1v4$igd$1@inews.gazeta.pl>
    <fac42s$1mh$1@atlantis.news.tpi.pl> <fac4e7$5a$1@inews.gazeta.pl>
    <facdai$3kj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <vowxtmqfrn9l$.748jtsulozal.dlg@40tude.net>
    <faceb9$g5v$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <u4mzs9u7vfuu.k0upwdigfri9$.dlg@40tude.net>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:u4mzs9u7vfuu.k0upwdigfri9$.dlg@40tude.net...

    > Dziecko dostało polecenie, a jego wiek upoważnia mnie do przypuszczeń, że
    > powierzonym zadaniem sobie poradzi. Uważasz, że nie wolno uczyć i
    > wychowywać poprzez zadania? A co z metodyką zuchową i harcerską?

    Jak sobie nie poradzi i jednak wpadnie pod samochód, to zobaczysz co wtedy.

    > No to była. Dziecko dostało polecenie i miało obowiązek je wykonać. Nie
    > znajdowało się w sytuacji bezpośredniego zagrożenia zdrowia lub życia.
    > Jak
    > chciałbyś uczyć dziecko samodzielności, odpowiedzialności, jak
    > przygotować
    > do dorosłego życia, nie spuszczając go ani na chwilę z oka?

    Co innego wysłanie do sklepu za rogiem czy do piwnicy, a co innego na drugi
    koniec miasta po mundurek.

> [...]
    > braku nadzoru i opieki ze strony wychowawczyni, która na kilka minut
    > opuściła podległe jej piętro i nie zapewniła zastępstwa na czas swojej
    > nieobecności.
    > Sąd Okręgowy w Lublinie oddalił powództwo. Nie dopatrzył się zaniedbania
    > nadzorze. (?)zdaniem sądu samo pozostawienie wychowanków na kilka lub
    > kilkanaście minut nie stanowi o braku nadzoru i opieki ze strony
    > wychowawców. Tym bardziej w sytuacji, gdy młodzież znajdowała się w
    > trakcie
    > nauki własnej w bursie, a więc w miejscu, które nie stwarza dla nich

    Ciekawe, czy sąd byłby tego samego zdania, gdyby ich pozostawiła na
    skrzyżowaniu w mieście. No i raczej nie były to dzieci z podstawówki, skoro
    mieszkały w bursie. To bardzo wiele zmienia.

    > Czyli jednak jest możliwe nadzorować dziecko, które przebywa w piwnicy.
    > Dlaczego zatem twierdzisz, że nie można ucznia przebywającego na
    > korytarzu?

    Bo nie możesz być w dwóch miejscach na raz.