    From: Wiesiaczek <W...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: frankowicze
    Date: Mon, 31 Dec 2018 19:48:52 +0100
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <q0b4sg$jpi$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <q0cl0p$3n6$1@gioia.aioe.org>
    <s...@p...org>
    <q0cvbn$m0s$2@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <q0ddg4$qqe$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>

    W dniu 31.12.2018 o 17:11, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2018-12-31, Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Myślę że masz problem z kontekstem i ogarnięciem czego dotyczy
    > dyskusja i próbujesz mnie w jakiś dziwny sposób zdyskredytować
    > czepiając się zbyt dużego (w Twoim mniemaniu) przycięcia
    > cytatu. Po to zawarłem źródło, żeby dało się zweryfikować
    > skąd wziąłem te dane.

    > A więc wracamy do źródła:
    > https://moto.wp.pl/bedzie-rewolucja-na-przejsciach-d
    la-pieszych-ministerstwo-stawia-na-oswietlenie-62771
    64397910145a

    > "Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że w 2017 r.
    > na przejściach dla pieszych doszło do 4,3 tys. wypadków - to
    > znacznie gorzej niż w 2010 r., gdy doszło do 3,3, tys. takich
    > zdarzeń. W 2017 r. potrącenia na przejściach stanowiły 13 proc.
    > wszystkich zdarzeń drogowych. Aż w 3,4 tys. przypadków winę
    > za potrącenie ponosił kierowca. Oznacza to, że zmotoryzowani
    > spowodowali 79 proc. potrąceń na przejściach."c
    >
    > [... ciach niemerytoryczne wstawki ...]

    OK, chodzi o to, że cytat albo był za krótki albo całkiem zbędny.
    Zresztą ten powyżej tylko zaciemnia sprawę.
    Chciałem tylko zwrócić uwagę, że te załączone statystyki służą jedynie
    przeforsowaniu oświetlania przejść, co uważam za wyrzucenie pieniędzy w
    błoto.

    W imię bezpieczeństwa jesteśmy chyba rekordzistami w budowie rozmaitych
    rondek, wysepek, progów zwalniających i wielu innych pomysłów z których
    pożytek jest zerowy. Oświetlenie przejść, może nawet migające albo też z
    syrenami ostrzegającymi należy do tej samej grupy wydumek drogowców.
    Cóż, muszą uzasadnić swoje istnienie i czerpać kasę z moich podatków.

    Jedynym skutecznym sposobem jest budowa szlabanów, na wzór kolejowych a
    może i z dodatkowymi zasiekami. Podoba Ci się projekt?

    Na głupotę nie ma lekarstwa i z tym trzeba się liczyć.

    Rozsądne rozwiązanie widziałem na Białorusi, gdzie każdy pieszy po
    zmroku musi mieć na sobie elementy odblaskowe, również w terenie
    zabudowanym, a za ich brak mój kolega zapłacił ok, 10EUR.
    Zapewniam, że łatwo się do tego przyzwyczaić :)

    No, ale my som nowocześni i powiesimy lampki i dzwoneczki.

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: