  • Data: 2019-01-01 11:59:54
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Nie patrzysz na problem ogólnie, tylko patrzysz na zupełnie inne
    > zagadnienie. Jak Cię poprosiłem o ogólne stwierdzenie, to się
    > zasłoniłeś przypadkiem szczególnym (jak nie jedzie samochód).
    > Jak nie jedzie samochód, to żadne światło nie jest potrzebne.

    To nie prawda.
    Sytuacja "jak nie jedzie samochod" moze rowniez oznaczac, ze ten samochód
    stanał motywowany czerwonym swiatłem.

    > Czyli jak istnieją te przyzwyczajenia i odruchy, to można powiedzieć
    > że przechodzenie na zielonym jest bezpieczniejsze?

    Jak istnieja te odruchy to pewnie tak.
    Tylko ze uczenie logiki czerwone stop, zielone idz powoduje ze te odruchy
    stają się mniej skuteczne.

    > Mi nie jest łatwo, mam 5% pola widzenia i widzę nieostro.
    > Może coś zauważę, a może nie. Mogę np. usłyszeć, ale i to
    > nie zawsze. Polecasz mi przechodzenie na zielonym, czy na
    > czerwonym i dlaczego? Czy może to wszystko jedno?

    Jet mi bardzo przykro z powodu twojej choroby ale please - nie prowadzmy
    rozmowy ad absurdum.
    Z pewnoscią ponosisz wieksze ryzyko na drodze niz statystyczny Kowalski.

    > Zapewne tak co? Podniesie bezpieczeństwo, czy nie?
    > Jeśli wg Ciebie jedyny wpływ na bezpieczeństwo ma "uwazność" obu
    > stron, to istnienie lub nie światła nie powinno w żaden sposób
    > wpływać na bezpieczeństwo. Czy to postulujesz?

    Jeżeli chodzi o mnie? W wielku miejscach jak najbardziej!
    Ale w wielu innych miejscach nie. Bo sa takie miejsca gdzie ruch jest na
    tyle duzy ze swiatła musza sterowac ruchem.
    Nie dlatego, zeby było bezpieczniej (chociaz oczywiscie tez) ale dlatego
    zeby było płynniej.
    Innymi słwoy mowiac - co z tego ze widze samochody i wiem ze nie moge
    przechodzic, skoro one jada a ja stoje... I tu wchodzi swiatło,
    zatrzymuje samochody i pomaga przejsc.

    Najwazniejsze co postuluje to uczyc myslenia. I wydaje mi sie ze
    dopuszczenia przechodzenia na czerwonym własnie takie myslenie włacza.

    > Ale ja te pytanie zadałem żeby Ci pokazać, że pewne rzeczy "rozumie"
    > się dość naturalnie, bez potrzeby studiów. A Ty brniesz w jakieś
    > porównania nie na temat i ani razu nie zechciałeś łaskawie
    > odpowiedzieć wprost, czy wg Ciebie zielone światło jakkolwiek
    > zmienia bezpieczeństwo pieszego. Mam wrażenie, że po prostu bardzo
    > nie chcesz przyznać, że jednak podnosi.

    no to tez mowie ze kazdy z nas rozumie oba punkty widzenia!

    > Ale nie rozpatrujemy sytuacji "czy na zielonym nie ma wypadków"
    > tylko "czy na zielonym jest ich mniej niż na czerwonym".

    Ale na czyim zielonym czerwony? Bo kazdy wypadek na pasach sterownych
    sygnalizacja swietlna jest tak samo wypadkim na zilonym jak i na czerwoym
    :)))

    > A mnie interesuje odpowiedź "a" czy "b", a nie o ile "a" jest
    > większe lub mniejsze od "b" i nie umiem się jej doprosić od początku
    > konwersacji w tym temacie. To tak jak z tymi kredytami, pytałem się
    > ciebie CZY wg Ciebie CHF jest ryzykowniejszy od PLN, a nie o ile.

    A skad ja mam to wiedziec?
    Zakładajac, ze jak kogoś nie stac na PLN a stac go na CHF ( ito wyzszy)
    to trzeby załozyc ze według banków (zakładajac oczywiscie ich dobra wole
    w stosunku do klienta) bezpieczniejszy jest CHF...
    Tak, wiem ze takie wnioskowanie to absurd ale nie poziomie wniosków tylko
    na poziomie załozen.

    > Ale co sugerujesz? Że w krajach w których wolno przechodzić na
    > czerwonym jest (te czerwone) tak samo bezpieczne jak zielone? W
    > sensie, że te światła są niepotrzebne tak? Skoro nie mają żadnego
    > wpływu?

    Sugeruje tylko ze w tamtych krajach jest mniej ofiar wsrod pieszych.

    > To jest oczywiste. Nieoczywiste jest to dlaczego tak kręcisz i
    > zmieniasz pytanie brnąc w zupełnie inne rejony. Przez analogię, ja
    > się ciebie pytam, czy bezpieczniejszy jest kredyt w PLN, czy w CHF,
    > a Ty się zastanawiasz czy może jednak będzie bezpieczniejszy kredyt
    > w EUR w porównaniu do PLN. O zupełnie innych kwestiach mówisz.

    Ja nie wiem :)
    Przeciez sami piszecie ze moze wibor wzrosnac ale z drugiej strony ze
    trzeba zarabiac w walucie w ktorej sie kredytujesz.
    To ja juz nie wiem...
    Bankowcy mowili mi ze kredyt w chf jest bezpieczny, potem wyszło ze
    srednio. Ja juz nie wiem komu mam wierzyc a przeciez nei zrobie
    specjalnie studiow w dziedzinie finansów i bankowosci zeby kredyt hipo
    wziac...

    > Ale ja NIE pytałem, powtarzam >N I E P Y T A Ł E M< co daje 100%
    > bezpieczeństwo. Tylko pytałem _która sytuacja_ daje _większe_
    > bezpieczeństwo. Większe to nie znaczy 100%, a mniejsze nie
    > oznacza że na pewno wpadniesz pod jadący samochód.
    >
    > Nie wiem po co mieszasz do tego zagadnianie inne kraje. Chcesz
    > udowodnić, że w jakimś kraju ginie więcej osób na zielonym niż
    > na czerwonym? Czy może chcesz udowodnić, że fakt otrzymywania
    > mandatów zmniejsza bezpieczeństwo pieszych? Czy co jeszcze
    > chcesz udowodnić tymi tezami?

    Naprawde nie rozumiesz, dlaczego od sytuacji szczegołowej (przejscie na
    pasach sterowanych sygnalizacja swietlna) przechodze do sytuacji ogolnej
    (ilosc ofiar wsrod pieszych w całym ruchu drogowym)?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie