    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Date: Fri, 19 Jul 2024 21:01:55 +0200
    <v7bngg$lpf$12@news.chmurka.net>
    <m4jynsuhzvnm$.17036ty0jrr4e.dlg@40tude.net>
    <v7c4db$2k6i5$1@dont-email.me>
    <8n763lcyo9v1.dg9zj57pmmfb$.dlg@40tude.net>
    <v7dfab$2uqsr$1@dont-email.me>
    <1f50q8a9c42db$.hfeenxs6flwz$.dlg@40tude.net>
    <v7dmtv$lpf$22@news.chmurka.net> <v7dqjo$30opo$1@dont-email.me>
    <z25j4i51p5nk$.1u01sv3mjroai$.dlg@40tude.net>
    <v7e1mv$320tg$1@dont-email.me>

    On Fri, 19 Jul 2024 17:45:31 +0200, Kviat wrote:

    > Ale żeby to zrobić muszą mieć _UZASADNIONE_ PODEJRZENIE, że mam
    > kradziony telefon.

    Nie wiem. Niech Robert wyjasni.

    > Albo _UZASADNIONE_PODEJRZENIE, że na tym telefonie są dowody przestępstwa.

    Skoro już cos takiego podejrzewają, widać są uzasadnione :-

    > To nie jest tak, że mogą sobie w każdej chwili podejść do dowolnej osoby
    > i zażądać dostępu do telefonu "bo tak", "bo przecież może być kradziony".
    > To poziom absurdu level hard.

    Obyś miał racje :-)

    > W ten sposób mogli by sobie wchodzić w dowolnej chwili, do dowolnego
    > domu/mieszkania, kiedy tylko mają na to ochotę, bo przecież mogą chcieć
    > sprawdzić, czy ktoś nie trzyma w domu zajebanego z żabki jogurtu.

    Mogą. Rewizję można przeprowadzic na podstawie legitymacji.
    Robert nam może powie, co wczesniej trzeba zrobić.

    Tylko ... w ciągu 7 dni trzeba potem dostarczyc potwierdzenie od
    prokuratora, i ciekaw bardzo jestem, co sie zdarzy, jak prokurator nie
    zechce podpisać :-)

    > To jest zwykły szantaż.
    > To co on pisze, to jakieś mokre sny miłośnika państwa policyjnego.

    > Więc jest to patologia.

    Patologia, ale być może jest :-(

    > Mają mieć _UZASADNIONE_ PODEJRZENIA przed takim żądaniem, a nie z powodu
    > tego, że obywatel odmówił.

    Biegł w garniturze, albo jechał w zimie rowerem ...

    No ale co by nie mówic - jak obywatel nie chce podać, to podejrzenia
    rosną :-(

    > I że obywatel musi ich naprostowywać w sądzie, skoro nawet nie
    > rozumieją, że to jest patologia.
    >
    > Zupełnie inaczej sytuacja wygląda, gdy ktoś krzyczy, że mu telefon
    > ukradli i właśnie obok funkcjonaruszy przebiega typ, czy to w dresie,
    > czy w garniturze, a inaczej, gdy ktoś po prostu biegnie, a
    > funkcjonariuszowi "wydało się to podejrzane" (jeszcze nie wie o co
    > podejrzane, "intuicja policjanta", najwyżej się coś wymyśli...).
    > To jest paranoja.

    Ale troche podparta.
    "na widok patrolu zachowywał się nerwowo i zaczął uciekać".

> [...]
    > To już jest chamstwo i zwykła złośliwość.

    > Jeżeli sądy nie podzielają oburzenia obywatela na nieuzasadnione i
    > bezpodstawne zatrzymania/zabierania/przeszukania, to raczej coś z takim
    > państwem jest fundamentalnie nie tak.
    >
    > Nie znam statystyk, nie wiem ilu ludzi w rzeczywistości "macha na to
    > ręką" i dla świętego spokoju odpuszcza i w ogóle tego nie zgłasza.
    > Być może, że właśnie jest tak praktyka, być może dlatego funkcjonariusze
    > robią jak on pisze, bo czują się bezkarni i tak robią, ale z tego nijak
    > nie wynika, że to jest zgodne z prawem. I że tak powinni robić uczciwi

    Tylko tu przydałoby się, aby i obywatel mógł przeczołgać
    funkcjonariuszy przez sądy i prokuratury.
    Niby może zacząć.

    > O ludzkiej przyzwoitości, która normalnemu człowiekowi nie pozwoliłaby
    > się chwalić takim postępowaniem wobec obywateli, z litości nie wspomnę.

    > I wszyscy obywatele powinni chodzić w jednakowych mundurkach i mieć
    > fryzurę z dozwolonego katalogu fryzur, bo inaczej mogą wzbudzić
    > podejrzenia u funkcjonariusza.

    No gdzie - jakby wtedy miał rozpoznac podejrzane osoby? :-P

    J.