  • 1. Data: 2024-07-14 13:13:27
    Temat: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: Monika Głowacka [Łódź] <m...@g...pl>

    Poradnik w radio TOK:
    Jeśli zobaczymy kogoś kto fotografuje, filmuje dzieci na plaży, na łące,
    nie ważne, czy dzieci są ubrane i niewinnie się bawią, czy robią siusiu
    czy kupę w krzakach, czy pluskają się w dmuchanym basenie...
    To za każdym razem dzwonić 112.

    Nawet jeśli osoba przy nas skasuje te zdjęcia. Takie skasowanie nie
    rozwiązuje sprawy.

  • 2. Data: 2024-07-14 13:31:23
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Jak ktoś próbuje Ci lewackim zamordyzmem prać mózg to na początek wyłącz
    to ściekowe radio.

  • 3. Data: 2024-07-14 13:59:07
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-07-14 o 13:13, Monika Głowacka [Łódź] pisze:
    > Poradnik w radio TOK:

    Idź z "ż" mediami w uj. Po co to to dodatkowo nakręcać?

  • 4. Data: 2024-07-14 14:01:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.07.2024 o 13:13, Monika Głowacka [Łódź] pisze:
> [...]
    > nie ważne, czy dzieci są ubrane i niewinnie się bawią, czy robią siusiu
    > czy kupę w krzakach, czy pluskają się w dmuchanym basenie...

    Taa. A ci ze 112 to co zrobią?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2024-07-14 14:33:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.07.2024 o 13:13, Monika Głowacka [Łódź] pisze:
    > Nawet jeśli osoba przy nas skasuje te zdjęcia. Takie skasowanie nie
    > rozwiązuje sprawy.

    A na jakiej podstawie możemy się domagać skasowania zdjęć? Przepisy
    generalnie ograniczają publikowanie zdjęć. Robić można. Po za tym
    postawienie sprawy, ze fotografowanie dzieci jest naganne jest jakąś
    głupotą. To jak polowanie na fotografujących pociągi pod pozorem
    zwalczania szpiegostwa.

    Domaganie się skasowania zdjęć jest nie dość, że "zmuszaniem do
    określonego zachowania" i w pewnych momentach może podpaść pod
    "paragraf". To dodatkowo jest bezsensowne z punktu widzenia
    technicznego, bo te fotki przeważnie można odzyskać. Już pomijam, ze
    wiele urządzeń może je w ogóle zapisywać tylko w chmurze.

    Natomiast, jeśli podejrzewamy, ze to jakiś pedofil, to również taka
    akcja jest bez sensu. Uważam, ze w pierwszej kolejności w takiej
    sytuacji należy się starać zrobić mu kilka czytelnych zdjęć. W drugiej
    starać się go zidentyfikować (przykładowo zapisując numer rejestracyjny
    samochodu). A jak jest na to czas, to wezwać policję, by go
    wylegitymowała. No, gdyby gość fotografował rozebrane dzieci bez ich
    wiedzy i zgody, to można go "ująć".

    Sensu zacierania ewentualnych śladów jego przestępstwa poprzez usuwanie
    zdjęć nie potrafię dostrzec.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2024-07-14 14:36:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.07.2024 o 14:01, Shrek pisze:
    > Taa. A ci ze 112 to co zrobią?

    Wylegitymują osobę. Jakby w okolicy było jakieś faktyczne przestępstwo
    pedofilskie, to już można na tej podstawie typować sprawcę. Jeśli są
    sensowne podstawy, że robił nagiemu dziecku fotkę, to można przeszukać
    nośniki w tym kierunku. No ale musi tam w ogóle być jakieś nagie
    dziecko, bo jeśli nie ma, to ja bym w tę stronę nie próbował działać,
    choć pewnie przeszukanie nośników w trybie 308 kpk prokurator by
    zatwierdził. Wiele zależy od sensowności samego zawiadamiającego.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2024-07-14 15:58:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wylegitymują osobę.

    Pod "moją" szkołą z trzy tygodnie gość zaczepiał dzieciaki i wypytywał o
    dziwne rzeczy. Policja owszem pierwsze pare razy go wylegitymowała a
    potem to standardowo "proszę się nie przejmować puszek nie gryzie" i w
    zasadzie to on nic zabronionego nie robi. W końcu z tego co wiem mu
    wpierdol spuścili. I nie będę komentował, które działania należy podjąć
    jak komuś zależy na skutecznym rozwiązaniu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2024-07-14 16:01:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > sytuacji należy się starać zrobić mu kilka czytelnych zdjęć. W drugiej
    > starać się go zidentyfikować (przykładowo zapisując numer rejestracyjny

    No i co wtedy zrobią jak się okaże że to rejestracja z sąsiedniego
    powiatu?:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2024-07-14 19:22:38
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Wylegitymują osobę.

    Bezprawnie dodajmy.

    PD

  • 10. Data: 2024-07-14 19:26:14
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 14.07.2024 o 16:01, Shrek pisze:

    > No i co wtedy zrobią jak się okaże że to rejestracja z sąsiedniego
    > powiatu?:P

    Jak to co? Wyślą do właściciela auta żądanie wskazania kto w oznaczonym
    czasie używał pojazdu ;P

    PD