    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dojazd do dzialki
    Date: Thu, 23 Jun 2011 18:15:43 +0200

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał

    > Dokładnie - orzeczenie braku/bezprawności posiadania.

    Do sądu zwykle idzie ten kto ma interes do załatwienia.
    A więc to pan B musiałby iść po orzeczenie o istnieniu tego posiadania
    i ewentualne uregulowanie kwestii służebności.

    > Nie możesz mi wyrwać mojego roweru, którym jeżdżę od roku, bo tobie
    > się wydaje, że to twój rower który ktoś ukradł.

    > I tutaj jest podobna sytuacja: on posiada coś (prawo do przejazdu,
    > przejścia itepe) a ty chcesz mu to coś wyrwać (stawiając szlaban i
    > nie dając mu nad nim kontroli).

    Z rowerem kwestia posiadania jest raczej oczywista. Ale to że ktoś od
    lat szwęda się po nieogrodzonym terenie nie oznacza jeszcze że go
    posiada.
    Jeśli jestem właścicielm nieruchomości i jako taki figuruję w KW w
    której nie ma żadnych innych wpisów w tej kwestii to mam prawo swoją
    działkę ogrodzić i obcych nie wpuszczać. Jeśli ktoś ma inne zdanie to
    niech idzie do sądu i walczy o swoje.